Prestatie draadloos netwerk D-link vs Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieketie

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Hallo idereen,
Even ter info: wireless modem router = D-link DSL G604T

Vorige laptop was een Dell D600 met een prima aansluiting aan de wifi router. Kon overal in huis aan perfecte verbinding werken.
Heb nu echter een nieuwe LT (Packard Bell easynote v7900) en de verbinding met het AP is aanzienlijk verminderd. Kan het zijn dat de antennekracht van de nwe LT veel minder is dan die van de Dell?
Heb al een update gedaan van de Wireless driver en die bood wat soelaas. Het veranderen van de channel heeft ook al stabiliteit bijgebracht maar schitterend kan ik mijn verbinding niet noemen. AP staat in een kamer (zonder betonnen muren) naast de plaats waar ik het vaakst op de LT zit. En er is dus een afstand van ongeveer 5M tussen AP en client.
Heb ook al een externe (verlenging) antenne aan de AP gehangen zonder veel resultaat.
Al uitgekeken naar eenr repeater (of hoe ze ook genoemd worden) maar dat vind ik net iets te duur voor mijn probleem(pje). Heeft iemand hier nog een suggestie voor ?

Alvast bedankt voor jullie klare kijk...

Als je het ding alleen voor internet toegang gebruikt (dus niet voor een lokaal netwerk) zou ik de snelheid van je draadloze netwerkkaart afperken op bijv. 9mbit... (even vooropgesteld dat je internet niet sneller is dan bijv. 4 mbit download).
Stabiliteit gaat vooruit daarmee....

Tijs.

:thumb: prima idee. Het meegeleverde besturingsprogramma bij de PB is echter hetvolgende:
intel pro/Wireless 3945ABG Network connection
Dit programma geeft me de mogelijkheid om een aantal parameters aan te passen maar is lang niet uitgebreid genoedg om de snelheid af te perken.
Wat ik nu wel kan doen, en al had gedaan, is een beperking opleggen naar 802.11b ipv g... Dat is de enige manier die ik heb om de snelheid te beperken. Je hebt idd gelijk dat mijn downloadsnelheid veeeeeeel lager ligt dan die 11Mbs en heb dus ruim voldoende met mijn b protocolletje. Maar ook dat helpt me niet verder.

Mijn vraag is nu devolgende: Kan ik een ander (lees beter) stuurprogramma installeren voor deze ingebouwde netwerkkaart en zou dat een verbindingsprestatie kunnen verbeteren? En zo ja, wat wordt er aangeraden?

Tx

hier vind je de meest recente driver, software & manual bij elkaar... Zeer aanbevolen hier gebruik van te maken.

Eerst alles downloaden (ZEKER ook de handleiding!! Dit is state-of the art software!), en dan de oude software en/of drivers deïnstalleren, en dan aan de slag met bovenstaande.

Handleiding is nl. ook in het Nederlands! :))

Succes,

Tijs.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Tijs,
U bent geweldig. Ik heb inderdaad de nieuwste driver van Intel gedownload en geïnstalleerd. Vreemd dat het automatisch upgrade systeem van Windows deze niet vond. Alhoewel, vreemd, is dat mss niet echt.
Ik heb een prima verbinding nu en kan zelfs heel stabiel terug op mijn g protocolletje draaien.
Dit was een gouden tip. Bedankt !

Toppie voor deze site (die ik eindelijk heb gevonden ;) )

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan