Prestatie processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisker

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2004
Ik sta op het punt om een nieuw noteboek aan te schaffen. Ik vindt het erg moelijk om te verschillende processoren te vergelijken met elkaar. Is er soms ergens een site te vinden waar je die gegevens kan vergelijken ? Ik heb al gegoogeld maar kan niks vinden.

Weet je het zeker? Je reactie doet meer vermoeden dat je tijd van knotsen en pijlen leuker vindt. ;)

Mijn vraag is niet om de notebooks te vergelijken, maar de eigenschappen van de verschillende procesoren. Welke geeft betere prestatie's. Dat is de vraag. (celeron, intel, amd enz)

Intel Centrino: Goede prestaties en lange accuduur.Hij kan dan wel een lage kloksnelheid hebben, maar een 2ghz versie presteert net zo goed als een 3ghz p4

P4:Puur gericht op rekenkracht, zonder erg veel te kijken naar de accuduur.Als je je laptop niet veel onderweg gebruikt, zou dit een goede keus zijn.

AMD:Hier heb ik niet zo veel verstand van.Over het algemeen zijn AMD's wel aardig zuinig met energie, maar ik weet niet of het te vergelijken is met centrino.Qua prestaties zijn ze net zo goed als de intels.

zie ook http://www.cpuscorecard.com/note_premium.htm
en
http://www.cpuscorecard.com/cpu_latest.htm

KEUZE 1:
Mobile Intel® Centrino™ Technology
Intel® Pentium® M Dothan processor with 2MB L2 Cache and supporting Enhanced Intel® SpeedStep® Technology
Intel® 855GME chipset with 400MHz FSB

KEUZE 2:
Intel® Pentium® 4 (3.0GHz processors and higher support Intel® Hyper-Threading™ Technology)
Integrated 512KB L2 Cache
400MHz processor system bus

Welke van deze twee geeft de beste prestatie?

Dat ligt een beetje aan welke snelheid je de Dothan processor neemt. Op onderstaande link worden er een paar vergeleken met een P IV en een Athlon FX. Het is niet helemaal wat je met elkaar wilt vergelijken, maar geeft een indruk.

Benchmark results

Hallo allemaal!

Ik wil ook een loptop aanschaffen maar ik kan echt geen wegwijs worden in processorland. Op internet kan ik ook geen goede sites vinden waar ik nu echt duidelijkheid krijg. Er zijn een aantal laptops in ongeveer dezelfde prijsklasse met verschillende processoren. Welke is nu snel en welke eigenlijk helemaal niet?

1. Mobile Intel Celeron M320 (1000,-)
2. Intel Celeron 2.60 GHz, 128 kb L2 Cache, 400 MHz FSB (960,-)
3. AMD Sempron XP 2800+ (1090,-)
4. Mobile Intel Pentium 4 518 with HT Technologie 2.80 GHz, 1MB L2 Cache, 533 MHz FSB (1090,-)
5. Mobiele AMD Athlon XP-M 2500+ (45 W) (1090,-)
6. Centrino Intel Pentium M Processor 710 1.40 GHz, 2MB L2 Cache 400MHz FSB (1140,-)

Alvast bedankt!

Groetjes van Sonja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan