Prestatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Ik heb geen idee waar de oorzaak van dit probleem ligt dus mijn excuses voor het feit dat ie bij diversen staat.

Het gaat om het volgende probleem:
Ik heb net een spel geïnstalleerd op mijn AMD Athlon 1400+. Maar daarbij kreeg ik een melding (zie bijlage).
Ik heb echter geen idee wat dit is en hoe ik dit kan wijzigen (want als ik dat zo lees dan moet ik het dus kunnen aanpassen). Ik merk ook dat de pc niet vloeiend loopt (bij bijv. typen, filmpjes kijken, gamen, menu's laden, e.d.) terwijl dit toch wel zou moeten kunnen met nog 20% in gebruik van de harddisk.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

Bij voorbaat dank:thumb:

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 37
Volgens mij dien je de AGP Aperture Size aan te passen in je Bios. Zoals in het venster aangegeven staat dient deze op 64 MB te staan.

Misschien lost dat de rest van je computer problemen ook wel op.

Bedankt!! :D
Het spel loopt nu als een formule 1 wagen en dat zonder haperingen.

Enige wat ik nu nog graag zou willen weten is wat die AGP Aperture Size nou precies is. :)

Dat vind ik moeilijk uit te leggen. Maar ik zal het proberen. De AGP Aperture Size is de doorvoer snelheid van je videokaart. Hoe hoger de MB's hoe snellen je kaart zal zijn. In de meeste gevallen is dit maar 64 MB. Dit is afhankelijk van je moederbord.

Als iemand het makkelijk kan uitleggen dan graag.

AGP Aperture Size (MB)

Hier wordt voor AGP (Accelerated Graphic Port)- grafische kaarten in het RAM een geheugenbereik gereserveerd waarheen de geheugentoegangen geleidt worden. AGP geheugentoegangen worden zonder vertraging verder gegeven, indien ze in het betreffende bereik vallen. Hoe groter deze waarden, des te sneller kunnen de in het hoofdgeheugen opgeslagen textures getoond worden. De waarde loopt van 4, 8, 16, 32, 64, 128 tot 256 MB. Zolang u bij spellen geen last krijgt van beperkingen, hoeft u hier niets aan te veranderen. De standaardwaarde bedraagt 64 MByte. Wanneer u de waarde kleiner maakt, geeft u geen geheugen vrij. De Aperture Size is een virtueel iets en gebruikt het aangegeven geheugen niet echt. Meer informatie hierover op: www.agpforum.org.
Bron:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/befa.htm

Verplaatst Diversen --->Bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan