Prestatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

craigy

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Wat zal betere prestaties leveren voor spelletjes

fsb en geheugenbus allebei op 176mhz ddr
of
fsb op 166mhz ddr en geheugenbus op 200mhz dddr

Proc

Wat voor Processor gebruik je????
Hoe heet wordt alles
wat voor koeler???:o
en niet te vergeten wat voor geheugen gebruik je????

Wat voor Processor gebruik je> Amd atlon xp Barton core
Hoe heet wordt alles > rond 50graden
wat voor koeler> standaard koeler
en niet te vergeten wat voor geheugen gebruik je> ddr3200

Welke XP Barton core, en, indien b.v. de 2800+, welke van de twee, er zijn er met FSB333 en FSB400

En welk moederbord precies, naam en type?

cpu: amd barton 2800+ overgelockt naaar 3000+
fsb: 333 overglockt naar 352
moederbord: aSROCK K7S41

Laatst bewerkt:
Asrock

Ik heb toevallig het zelfde bord alleen met een sempron 2500+ nu 2800+
veel rek zit er niet in dat bord tav de bios instellingen.
persoonlijk zou ik mijn geheugenbus op 200 zien te krijgen en mijn fsb zo hoog mogelijk proberen opteschroeven zonder dat ie te heet wordt!!!!!!! dan even een benchtooltje gebruiken bijv sysmark om te testen of ie stabiel blijft, je kan natuurlijk ook de div overklok mogelijkheden even testen door middel van een benchmarktool zo weet je welke instelling het beste game result geeft trouwens ik neem aan dat je ook een grafische kaart hebt misschien kan je die ook wel tweaken wat weer een beter resultaat zal geven.
ATITOOL cq RIVATUNER en vergeet SYSTOOL niet al met al kan je weer even vooruit:D

Ik zou lekker zowel mijn processor als geheugen op 333 laten lopen.
Dat is de standaard FSB van die Athlon en dan dezelfde timings voor CPU en RAM, heeft gewoon het beste en meest stabiele resultaat.

En dat overklokken van deze configuratie? Ach, heb je er bij het dagelijks gebruik ook maar IETS van gemerkt? Buiten dan de zgn benchmark tools die een zgn. betere score geven??

gamen

Ik gebruik dat ding alleen maar om te internetten en te downloaden (server) voor de rest kan je er weinig mee en in reallife merk je nix van dat overklokken.
beter een sneller en grafisch beter systeem ernaast zetten maar dan heb je wel geld nodig en ik weet niet of dat bij hem voorhanden is en trouwens het kan wel eens een leuke hobby worden dat overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan