Prestaties verbeteren of overstappen naar x64?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietertjuh2

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
8
Beste lezers,


Ik heb nu Windows vista Ultimate x32 geïnstalleerd op mijn pc.
Helaas is mijn pc in snelheid erop achteruit gegaan (vergeleken met XP)
Ik ging eens kijken in mijn prestatie index en trof de volgende cijfers aan:






Mijn vraag is, hoe kan ik deze prestaties verbeteren?
Ik heb mijn pc al op ´beste prestaties´ staan.
Vooral die van de Processor en Geheugen. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar dat leverde weinig winst op.
(onderaan een lijst van informatie over mijn computer)

Ook vroeg ik me af of het misschien beter is op Windows Vista x64 te installeren ipv. x32.
Wat zijn de voordelen van x64, is het sneller of levert het veel problemen op?

Hieronder is meer informatie over mijn Pc te vinden.





Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet,

Pieter.
 
Ik heb eens gelezen dat x64 iets meer kwaliteit heeft, en het ondersteunt meer dan 3,216gb ram (hoogste punt 32bit windows xp). Ik zie dat jij net 1 gb is (net het minimum van vista) en daarom denk ik dat je computer niet al te snel werkt. Ik weet niet of het sneller is of niet. Want ik heb zelf nog niet een 64bit windows gebruikt.
 
1. zorg ervoor dat windows up 2 date is voor de beste prestaties

2. 64bits zou bij een 64bits cpu een betere prestatie geven. Echter weet ik niet hoe groot die prestatieverbetering is, maar hij weegt niet op tegen het feit dat veel software nog tegenstribbelt met 64bits-systemen. als de software al 64bit ondersteund kan je hoogstwaarschijnlijk de helft van de functies niet gebruiken. Bovendien moet je 100% zeker weten of je cpu wel 64bit is. Probeer je een 64bitssysteem op een systeem met 32bitsCPU te installeren kan je het (hardwarematig) vergeten... En dat valt niet onder garantie...

3. De rammodules en cpu zijn blijkbaar de zwakste schakels in jou systeem.

Wat voor cpu en rammodules heb je?

edit: ik geloof dat de snelheid van het geheugen momenteel eerder te maken heeft met de kloksnelheid ervan. Ik vermoed dat die vrij laag is :S

Het klopt dat je in 32bitsysteem slechts 3,2 GB kan gebruiken als wisselbestand, maar dat wil niet zeggen dat het overige niet wordt gebruikt bij het systeem. Vraag blijft of het zin heeft...
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Je eerste probleem is: er tenminste 1 Gig geheugen bijplaatsen !

Wil je daarna toch overstappen op 64-bits, dan nog 2 Gig erbij kopen.

64-bits is met minder dan 4 Gig eerder langzamer dan 32-bits.

Kijk je echter naar je gegevens bij de prestatie-index is je processor het volgende knelpunt; 3.8 rating voor je processor is echt niets voor 64-bits.

Dus: geheugen upgraden en lekker bij 32-bits blijven.

Greetz,

Harry.
 
Zijn er verder dingen die ik kan aanpassen waardoor mijn pc sneller zal werken (en de cijfers hoger komen te liggen)? Ik wou namelijk het liefst niets veranderen aan mijn pc omdat ik over een half jaar tog een nieuwe laptop moet kopen voor mijn studie. Dus wat kan ik binnen mijn computer veranderen zonder onderdelen te vervangen?
 
Hem softwarematig zo schoon mogelijk houden...

plaats nu maar eens de specificaties van cpu en ram.

Want dat zijn de bottlenecks.

En ik denk niet dat RAM erbijplaatsen iets zal uithalen. Aangezien de huidige RAM-modules dan nog steeds de bottlenecks blijven. Ik denk dat je meer hebt aan een vervanging van het ramgeheugen. Maar dan moet je ook weer kijken of je mobo een sneller geheugen wel aankan.

slaap eerst maar eens een nachtje over of je hardware echt niet wil veranderen aan dit systeem of niet.

Eventueel kan je vista verwijderen en er een ander systeem opzetten dat beter draait op jou pc?

Je hebt verschillende opties ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan