Prestatievermogen laptop drastisch verminderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goeiemiddag,

Ik heb dit jaar een laptop van acer gekocht. Toen ik hem net binnen had was het prestatievermogen van de laptop zoals hij eigenlijk moest zijn, alles ging vlot, spellen deden het zonder haperen en ik had een hoge framerate.

Nu is het sowieso altijd dat computers langzamer worden na verloop van tijd, maar dit is toch wel heel drastisch. Een spel wat ik in het begin deed met grafische settings op hoog en daarmee 30 tot 35 beeldjes per seconde bereikt had, doe ik nu met alle settings op laag met slechts 10 tot 15 beeldjes per seconde. Spellen die ik in het begin nog nét kon spelen met alles op laag starten nu niet eens meer op.

Ik heb een virusscan van Kaspersky er overheen laten draaien en een Spyware scan van Spybot S&D. Verder heb ik ook Ad-Aware SE geprobeerd en in msconfig het aantal startup processen naar beneden gehaald. Ik heb met gamebooster alle onnodige processen afgesloten, maar het mocht niet baten.

Ik laat mijn laptop wel vaak aan staan, maar na 6 uur zet hij zichzelf automatisch in de standby stand. Ook heb ik met CCleaner het een en ander van mijn harde schijf gegooid, waardoor er nu weer 700 GB van de 1000 vrij is. Dit alles zonder echt opvallende resultaten.

Systeemspecificaties;

CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6500 @ 2.10GHz
CPU Speed: 2.09 GHz Performance Rated at: 3.344 GHz
RAM: 4.0 GB waarvan 3.0 GB beschikbaar
OS: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 1 (build 6001), 32-bit
Grafische Kaart: GeForce 9600M GT
Features:
Video RAM: 2.2 GB
3D: Ja
Hardware T&L Yes
Pixel Shader version 4.0
Vertex Shader version 4.0

Hopelijk heeft iemand een oplossing anders dan een nieuwe laptop kopen!

Met vriendelijke groet,

Wesley

Een nieuwe laptop kopen hoeft totaal niet lijkt me :P

Ik weet zosnel geen oplossing voor je probleem behalve een herinstallatie van windows, dit installeerd je laptop weer net zoals die was toen je deze kocht.

Ik weet niet of andere nog oplossing hebben voor dit probleem.

Videoram 2.2gb??
Drivers van Nvidea geupdated?
Hoe zit het met je koeling?
Kijk eens op www.pcpitstop.com en laat je systeem eens doorlichten.
Hieruit komen een flink aantal conclusies en tips die zeer relevant kunnen zijn aan jouw probleem. Jouw systeemprestaties kunnen ook worden vergeleken met andere gelijkwaardige systemen.

trage computer

Hallo Wesley
Je kunt ook eens proberen:ga naar configuratiescherm,prestatie en onderhoud,ruimte op de vaste schijf vrijmaken.
Dan kan je ook nog naar systeemherstel en een eerder herstelpunt,toen hij nog niet traag was,naar herstellen.Je moet dan wel weer de updates installeren,en de eventuele programmas die je na dat herstelpunt hebt geinstalleerd,installeren.
Je hebt Kaspersky security 2010,heb ik opgemerkt,daar kan je ook nog wat doen;
Klik op het Kasperkysymbool,dan naar Security+,dan heb je daar ook nog,verbeter uw browser instellingen. en Microsoft windows probleemanalyse,en wis uw activiteiten geschiedenis,dat allemaal zal wel iets helpen aan je traagheid van je laptop.
Ook zou ik gaan naar confugiratiescherm-prestatie en onderhoud-onderdelen opnieuw ordenen zodat programmas sneller werken.(schijfdefragmentatie)
:thumb:
Succes

Laatst bewerkt:
Een nieuwe laptop kopen hoeft totaal niet lijkt me

Ik weet zosnel geen oplossing voor je probleem behalve een herinstallatie van windows, dit installeerd je laptop weer net zoals die was toen je deze kocht.

Ik weet niet of andere nog oplossing hebben voor dit probleem.

Dit zal ik als allerlaatste pas proberen als al het andere mislukt! Bedankt voor je reactie.

Videoram 2.2gb??
Drivers van Nvidea geupdated?
Hoe zit het met je koeling?
Kijk eens op www.pcpitstop.com en laat je systeem eens doorlichten.
Hieruit komen een flink aantal conclusies en tips die zeer relevant kunnen zijn aan jouw probleem. Jouw systeemprestaties kunnen ook worden vergeleken met andere gelijkwaardige systemen.

2.2 GB is wat er vermeld wordt :)!
Ik heb de drivers van Nvidia eens proberen te updaten, maar dat resulteerde in een stel fatal errors met als gevolg ervan dat geen enkele grafische applicatie meer op startte. Ik zal het nogmaals proberen, hopelijk gaat het ditmaal beter.

Hier een screenshot van de gegevens van de koeling;

2zdpy4w.jpg

Ik weet niet of dit goed of slecht is!

Ik ben nu op pitstop een hele hoop applicaties aan het downloaden, hopelijk is het de moeite waard! :)

Hallo Wesley
Je kunt ook eens proberen:ga naar configuratiescherm,prestatie en onderhoud,ruimte op de vaste schijf vrijmaken.
Dan kan je ook nog naar systeemherstel en een eerder herstelpunt,toen hij nog niet traag was,naar herstellen.Je moet dan wel weer de updates installeren,en de eventuele programmas die je na dat herstelpunt hebt geinstalleerd,installeren.
Je hebt Kaspersky security 2010,heb ik opgemerkt,daar kan je ook nog wat doen;
Klik op het Kasperkysymbool,dan naar Security+,dan heb je daar ook nog,verbeter uw browser instellingen. en Microsoft windows probleemanalyse,en wis uw activiteiten geschiedenis,dat allemaal zal wel iets helpen aan je traagheid van je laptop.
Ook zou ik gaan naar confugiratiescherm-prestatie en onderhoud-onderdelen opnieuw ordenen zodat programmas sneller werken.(schijfdefragmentatie)

Succes

Hij is al een tijdje traag, dus mijn systeemherstel zou ik naar een paar maanden terug moeten verzetten. Ik ben bang dat ik dan veel programma's niet meer heb die ik eigenlijk nog wel zou willen hebben :(. Ik zal je raad eens opvolgen, schijfdefragmentatie heb ik zelf nog niet geprobeerd!

Bedankt voor jullie reacties, ik laat hierna wel weten of het is opgelost of dat het probleem zich blijft voordoen!

Met vriendelijke groet,

Wesley

EDIT: Ik merk nu net dat ik de software van Pitstop moet kopen om het programma te laten werken. Dit ben ik niet van plan, hoewel het misschien handig zou kunnen zijn zijn er wel alternatieven voor te vinden, lijkt me.
EDIT2: Of je bedoelde natuurlijk om alleen te kijken wat er allemaal mis kan zijn, en het handmatig verwijderen... dat is ook een optie. Zodra eens kijken...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan