Pretech map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Berichten
323
Ieder keer wordt mijnPretech map gewist. Hoe kan ik dit voorkomen ?
Greetz
Eflux
 
Kijk eens in het register met regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Kijk eens wat er achter EnablePrefetcher staat, deze zou op 3 moeten staan.
 
Kijk eens in het register met regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Kijk eens wat er achter EnablePrefetcher staat, deze zou op 3 moeten staan.

Bedankt voor je reactie.
de instelling staat op 3. Ik heb wel twee opschoon programma's t.w. Tune up Utilities en System Mechanic. Zouden deze hier ook wat mee te maken hebben?
De waarschuwing dat de map Prefech steeds gewist wordt kwam wel van Tune Up Utilities.
 
Ja dit kan natuurlijk ook.
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waarom dit uitgeschakeld is op opgeruimd wordt.

In mijn antwoord ging ik van een register tweak uit, die mogelijk in het verleden uitgevoerd was.
Ik heb natuurlijk geen idee welke opruimprogramma's u allemaal heeft geinstalleerd, maar Tuneup Utillities kan hier dus de boosdoener zijn.
Ik gebruik dit programma niet, maar er zal waarschijnlijk wel ergens een instelling binnen TU zijn dat de map prefetch niet wordt gewist.
 
Ja dit kan natuurlijk ook.
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waarom dit uitgeschakeld is op opgeruimd wordt.

In mijn antwoord ging ik van een register tweak uit, die mogelijk in het verleden uitgevoerd was.
Ik heb natuurlijk geen idee welke opruimprogramma's u allemaal heeft geinstalleerd, maar Tuneup Utillities kan hier dus de boosdoener zijn.
Ik gebruik dit programma niet, maar er zal waarschijnlijk wel ergens een instelling binnen TU zijn dat de map prefetch niet wordt gewist.

Bedankt, zal dit nakijken
 
Ja dit kan natuurlijk ook.
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waarom dit uitgeschakeld is op opgeruimd wordt.

In mijn antwoord ging ik van een register tweak uit, die mogelijk in het verleden uitgevoerd was.
Ik heb natuurlijk geen idee welke opruimprogramma's u allemaal heeft geinstalleerd, maar Tuneup Utillities kan hier dus de boosdoener zijn.
Ik gebruik dit programma niet, maar er zal waarschijnlijk wel ergens een instelling binnen TU zijn dat de map prefetch niet wordt gewist.

Heb in Tune Up gekeken en de Prefetcher parameter staat ook op 3
 
Heb in Tune Up gekeken en de Prefetcher parameter staat ook op 3

Ja.
Inmiddels heb ik Tune up en Mechanic verwijderd en er is wel verbetering. Ik begin toch in te zien om mijn pc zo eenvoudig mogelijk te houden en slechts de basale programma's te behouden. Office en Windows en mijn foto en video programma's. Voorts zal ik deze of volgende week mijn PC formateren en zo eenvoudig mogelijk mijn "basale"programma's opmieuw installeren. Gadgets en andere dingen komen er niet meer op. Mijn oudste zoon heeft mij "berispt" dat ik teveel troep op de pC heb en helemaal ongelijk heeft hij niet.3
Groetjes,
Eflux
 
Het is altijd verstandig om prgramma's die je nooit gebruikt te verwijderen.
Het is wel verstandig om een opruimprogramma te hebben zoals bijvoorbeeld CCleaner.
Ook een Anti Spy en Ad -ware programma is wenselijk.
 
Wat is er mee dat de Prefetch-map steeds wordt opgeschoond?
Applicaties schijnen sneller te starten als je 'm niet leegt maar zal dat nou echt merkbaar zijn? Niet (meer) gebruikte programma's blijven echter ook in Prefetch staan. Ik schakel Prefetch daarom zelfs helemaal uit.

Geen slecht woord voor Tune-Up Utilities. :cool: :p
 
Als je in Ccleaner de optie "verouderde prefetchdata" aanvinkt worden de data van niet meer gebruikte/verwijderde programma's verwijderd.
 
Wat is er mee dat de Prefetch-map steeds wordt opgeschoond?
Applicaties schijnen sneller te starten als je 'm niet leegt maar zal dat nou echt merkbaar zijn? Niet (meer) gebruikte programma's blijven echter ook in Prefetch staan. Ik schakel Prefetch daarom zelfs helemaal uit.

Geen slecht woord voor Tune-Up Utilities. :cool: :p

Bedankt voor je reactie. Hoe schakel je deze optie uit?
 
Bedankt voor je reactie. Hoe schakel je deze optie uit?

Om deze optie in te schakelen moet je het register induiken. Typ onder Uitvoeren ''regedit'' in.
Let op: 1 verkeerde wijziging in het register en je pc zal in het ergste geval niet meer opstarten! :evil:

Navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Je opent (in het rechtervenster) het mapje PrefetchParameters en dubbelklik op EnablePrefetcher (in het rechter venster) en verander de waarde in 0.
Standaardwaarde is 5. Alhoewel de waarde bij mij op 3 stond.

Sluit het register netjes af. (Bestand, Afsluiten).

Herstart de computer.

Done! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan