Preventie van gegevensuitvoering(DEP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Als ik de windows verkenner open en naar mijn foto's ga, dan krijg ik elke keer de foutmelding;
Preventie van gegevensuitvoering (DEP) Data Execution Prevention -Microsoft Windows
Om uw computer beter te beveiligen, heeft Windows dit programma afgesloten.
Naam: Windows verkenner
En dan bericht sluiten. Nu gebeurt het ook al als ik de map downloads open. Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik hier vanaf kan komen want het vreselijk irritant:confused:

Misschien kun je iets vinden in het document dat je HIER kunt downloaden.
Ik zag in ieder geval staan hoe je Windows kon aanpassen.

Rechtsklikken op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, instellingen voor prestaties, DEP, =>
dep.png

Bedankt voor de snelle reacties, maar als ik het bovenste aanvink bij prestaties dan heb ik juist dat probleem. Nu heb ik het onderste aangevinkt en dan komt er te staan;
windows verkenner
windows mediaplayer
Wanneer ik deze dan aanvink dan doet ie het gewoon, omdat je het dan natuurlijk uitschakel in deze programma's. Ben nu al blij dat ik het gewoon weer kan gebruiken, maar wat voor risico's zitten hier dan aan als ik dep uitschakel in de verkenner en mediaplayer?

Valt wel mee die risico

Geheugenbeveiliging. Bij sommige aanvallen door kwaadwillende software wordt gebruikgemaakt van beveiligingslekken in software die het mogelijk maken om te veel gegevens te kopiëren naar delen van het geheugen van de computer. Bij dergelijke lekken wordt gewoonlijk gesproken van bufferoverloop. Hoewel dit type lek niet volledig kan worden gedicht met één enkele techniek, gebruikt Microsoft een aantal beveiligingstechnologieën om het risico van dergelijke aanvallen vanaf verschillende kanten te beperken. Allereerst zijn basisonderdelen van Windows opnieuw gecompileerd met de meest recente versie van onze compilertechnologie, die extra bescherming biedt tegen bufferoverloop. Bovendien werkt Microsoft samen met fabrikanten van microprocessoren zodat Windows hardwarematig afgedwongen Preventie van gegevensuitvoering (DEP) ondersteunt op microprocessoren die met deze functie zijn uitgerust. Bij preventie van gegevensuitvoering wordt de CPU gebruikt om alle geheugenlocaties in een toepassing als niet-uitvoerbaar te markeren, tenzij de locatie expliciet uitvoerbare code bevat. Op die manier wordt programmacode die door een aanvallende worm of virus in een deel van het geheugen wordt geplaatst dat alleen voor gegevens is bestemd, niet uitgevoerd door een toepassing of onderdeel van Windows.

Kijk hier maar even
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/nl/maintain/sp2chngs.mspx

dit is het volledige artikel

Zuudje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan