Preview in explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebracht

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
23
Sinds enige tijd ben ik bezig mijn website, die in basis door een ander gebouwd is, zelf te onderhouden en uit te breiden. Nu ben ik een redelijke leek op het gebied van websites bouwen en onderhouden, maar met dreamweaver lukt dat aardig. Door veel te neuzen in de bestaande html code en een boek naast me kom ik een heel eind. Ik hoop op dit forum hulp te vinden voor alles wat ik nog niet weet.


Het eerste probleem waar ik tegen aan loop; Als ik mijn site in preview in mijn browser bekijk ziet hij er anders uit dan de geuploade versie op het net. In mijn browser zie ik bijvoorbeeld de achtergrond van mijn kop en voet en de achtergrond van mijn menubalk niet. Terwijl die wel aanwezig zijn op het web. Ik heb in de code gezien dat die achtergronden worden gevormd door png plaatjes die in een css zitten. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Gerard
 
Hoi Gerard,
Er zouden denk ik een paar mogelijkheden kunnen zijn:
  • Het preview-mechanisme van Dreamweaver klopt niet; daar heb ik wel meer geluiden over gehoord. (heb je de laatste updates en patches geïnstalleerd?)
  • Internet Explorer is altijd al slecht geweest in het tonen van png's. In combinatie met het previewen gaat het mis.
Je zou het laatste kunnen testen door bv. als preview-browser Firefox in te stellen, en te kijken wat er dan gebeurt.
Lukt het ook niet met een andere browser, dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan steeds te uploaden en het resultaat in het echt te bekijken.
Of de site vanuit Dreamweaver te exporteren naar een andere plek op je harde schijf (buiten de Dreamweaver server-directory), waar het wel zou moeten werken (tenminste als er geen .php bestanden in zitten: die werken alleen maar server-side).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Bedankt voor je antwoord. Ik heb dreamweaver geupdate, en een andere browser geprobeerd, maar dat hielp niets. Ik denk dat er niet veel anders opzit dan op het web te testen.

Maar toch bedankt. Ik zal zeker nog veel meer vragen hebben.

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan