prgm om snel meerdere bestanden te veriwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

ik zoek een prgm dat snel bestanden kan verwijderen.
Nu moet ik steeds bestand voor bestand aanklikken en stuk voor stuk verwijderen.

Ik zoek een prgm waar je bv alle bestanden die je wilt verwijderen aanvinkt en dan daarna met 1 klik kunt verwijderen.

Weet iemand zo"n dergelijk prgm, liefst freeware??

Goedemorgen op deze zonnige zondag-ochtend...

Weet niet welke OS je gebruikt en welk programma om je bestanden te verwijderen.

Mocht het Windows zijn met verkenner, kun je veel meer bestanden tegelijk verwijderen.
Gebruik hiervoor de CTRl toets op je toetsenbord.
Ingedrukt houden en met je linkermuisknop de bestanden 1 keer aanklikken, nu selecteer je ze.
L

Heb je ze allemaal geselecteerd kun je ze in 1 keer allemaal verwijderen (laat nu CTRL los) door op de DEL toets op je toetsenbord te drukken.

Heb je een map waarvan je alle bestanden wilt verwijderen? Druk dan op CTRL + A toets, de bestanden worden nu allemaal geselecteerd! Uiteraard kun je ook gewoon een hele map verwijderen.

Succes!:)

Bedoel je gewoon bestanden in de verkenner?

Je kunt dan toch de bovenste aanklikken die weg moet, de shift-toets ingedrukt houden en dan de onderste aanklikken die weg moet. Dat gedeelte is dan blauw gekleurd en kun je met 1 druk op de knop verwijderen.

Je kunt ook de CTRL toets gebruiken, dan kun je bestanden overslaan. Dus bv nr 1, 3 6 en 9 verwijderen.

En druk na het selecteren shift+delete en de bestanden gaan helemaal weg, dus niet eerst in de prullenbak.

Beankt voor al jullie tips, ze werken perfect.

Weer wat geleerd op deze zonnige zondag.

Vanmiddag even strandwandeling maken.

Allen nog een prettige dag!!

THANX!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan