Pri Master Hard Disk: S M A R T. Status Bad Fout tijden laden van besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijaub1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
2
Na heel wat forums te hebben gelezen zit ik nog steeds met een probleem op mijn laptop. Ik kan hem niet aan de praat krijgen.

Het unieke hier aan is het volgende.

Mijn cd-rom werkt niet. (laptop is gevallen terwijl de cd-rom open was)
Floppy's kan ik niet gebruiken.
Ik heb een losse cd-rom via usb aansluiting maar deze doet het ook niet.
Usb sticks kan ik wel gebruiken.

Het unieke:
Wanneer ik mijn laptop aan doe geeft hij de volgende melding aan:

Pri Master Hard Disk: S M A R T. Status Bad, Backup and Replace
Press F2 to Resume.


Ik heb F2 ingedrukt, vervolgens kom je in de Bios dan via 'F10' of 'Exit' en 'discard changes and exit' kom ik er weer uit. Na dit te toen kon ik voorheen gewoon in mijn computer komen. Beetje irritant maar er viel mee te leven. En dit ging goed voor een redelijke tijd. (Na het installeren van Windows XP kreeg ik de melding nog steeds)

Er is iets gebeurt waarbij mijn laptop vast liep. Na aan/uit te doen deed hij het helemaal niet meer.

Ik heb geprobeerd om Windows XP opnieuw te installeren, deze pakte hij op een of andere manier via mijn CD-rom. Die deed het inderdaad niet. Vreemd.:confused: Tijdens het formatteren is hij op 77% blijven steken voor een half uur. Uit frustratie heb ik de laptop uit gedaan.

Na de computer weer aan te doen kreeg ik de bekende melding:
Pri Master Hard Disk: S M A R T. Status Bad, Backup and Replace
Press F2 to Resume.

Ik druk op F2. Computer laad weer verder en nu krijg ik de melding:

Fout tijden laden van besturingssysteem.

Ik heb geprobeerd om Windows XP opnieuw te installeren, via CD & USB. Dit lukt niet. Tevens Umbuto via USB, zonder succes.

Ik heb iets gelezen over MS DOS Diskettes. Ik heb geen diskettes insert.

Dit is zo'n beetje alle informatie dat ik kan geven,

ik kan er niet uitkomen...

help?:confused:


Groetjes,

Annelies
 
Ik neem aan dat de laptop aanstond bij het stuiteren.
Die harde schijf is mijns inziens hierdoor naar de knoppen gegaan.
Je kan beter een nieuwe plaatsen en de boel dan opnieuw installeren hopende dat er voor de rest niets kapot gegaan is.
De kapotte schijf kan je nog proberen aan te sluiten als secundaire schijf en proberen zo nog wat data terug te halen met recuva. Daarna houdt het toch echt op met deze schijf.
 
Ik neem aan dat de laptop aanstond bij het stuiteren.
Die harde schijf is mijns inziens hierdoor naar de knoppen gegaan.
Je kan beter een nieuwe plaatsen en de boel dan opnieuw installeren hopende dat er voor de rest niets kapot gegaan is.
De kapotte schijf kan je nog proberen aan te sluiten als secundaire schijf en proberen zo nog wat data terug te halen met recuva. Daarna houdt het toch echt op met deze schijf.

Bedankt voor het snelle reageren. Dit wordt gewaardeerd.
De laptop stond inderdaad aan tijdens de vrije val.

Ik zal je advies nemen en een nieuwe plaatsen en dan zien we wel verder.

Ik zal opzoek naar een harde schijf.

Bedankt joh. :D

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan