• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijs achter Validatie uit komst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimix69

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Hallo,

Ik heb met valideren en INDIRECT valideren een uit komst van een bepaald product nu wil ik dat er direct achter in het groene veld de prijs komt te staan.

Bijlagen

Hallo,

Bijna, Als ik in het rode vlak de groep verander ziet hij geen prijs.

Maar al vast bedankt

Bijlagen

Dat klopt, het voorbeeld is alleen voor "telefoon en toebehoren" , ik neem aan dat je de rest zelf kunt. Als je de formule bekijkt, zul je zien dat er weer een naam is gedefinieerd.

Edit: Bij nader inzien, moet dit anders opgelost worden, vergeet de eerste oplossing maar ff

Laatst bewerkt:
Zo zou ik het aanpakken, controleer toch maar eens of steeds het verwachte resultaat te voorschijn komt.
En gebruik in a.u.b. geen samengevoegde cellen.

Bijlagen

Hallo we gaan goed maar nog net een klein dingentje. Als er niks gevalideerd wordt in A^ en E6 dan krijg ik als fout melding #N/B. Ik moet iets doen volgens mij met ALS en ISFOUT maar dat lukt me niet.

Bijlagen

Hier is dit probleem denk ik opgelost:

Code:
=ALS(EN(A6<>"";E6<>"");INDEX(INDEX($AA$3:$AX$30;;VERGELIJKEN($A6;$AA$2:$AX$2;0)+1);VERGELIJKEN($E6;INDIRECT($A6);0));"")

@WHER......Mooie formule, hier was ik niet opgekomen.

wimix69,
Als je zoals WHER al zegt.
En gebruik in a.u.b. geen samengevoegde cellen.
Kun je met een stukje code fouten voorkomen door de cellen B6 of B7 te wissen als je in A6 of A7 en nieuwe keuze maakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan