prijs/kwaliteit: ziggo? kpn? tele2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik vroeg me af of ik goed zit met mijn televisie en internet abonnement. Ik zit bij ziggo en heb een internetabonnement en een televisieabonnement.

Internet: z2 (tot 30 mb/s) - 29,95 per maand
Tv: standaard - 16,95 euro per maand

Totaal dus 46 euro. Alles-in-1 is 52 euro (met internet tot 40 mb/s).

Tele2 is 40 euro per maand, alles-in-1. Met internet tot 20 mb/s.

KPN is 45 euro per maand, alles-in-1. Met internet tot 8 mb/s.

Die snelheden zijn allemaal lokkertjes ik haal meestal rond de 18 mb/s; terwijl 30 mb/s wordt beloofd! Heb ik nog nóóit gehaald.

8 mb/s van kpn lijkt me aan de trage kant. Ik download aardig wat films en muziek. Dat gaat nu prima hoewel ik merk dat het internet 's avonds vaak erg traag is.

Tele2 spreekt me dus het meeste aan. Betaal ik de eerste 6 maanden zelfs maar 20 euro! Echter zie ik erg veel klachten over Tele2, maar die zijn vaak wel gedateerd (2010). Is Tele2 nog steeds slecht? Of kan ik met een gerust hart overstappen van Tele2 en toch aardig wat kosten besparen?

Nog belangrijk: ik bel nóóit. Ik had alles-in-1 van ziggo maar het bellen heb ik 'er af gehaald'. Ik vind het prima om een alles-in-1 pakket (incl. bellen) te hebben als het pakket goedkoper is dan de kosten die ik nu maak. Een telefoon sluit ik toch niet aan.

Ik woon in Groningen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Tele2, KPN en Ziggo! Alle reacties, op- of aanmerkingen zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen met Tele2 (mobiel internet + mobiele telefonie) zijn gewoon prima ..

Ik heb thuis ook Tele2.
Zolang het werkt gaat het allemaal goed.
Heb wel af en toe last gehad van internet problemen, maar dan werd er gewoon een nieuw kastje opgestuurd.
Qua prijs is het een goede provider.
Ik heb een internet verbinding van 20 mb/s.
En haal op de speedtest met kabel +- 7mb.
Internet is snel genoeg voor mij.

Ik heb alles-in-1 plus van Ziggo voor E52,- en haal een gemiddelde downloadsnelheid van 22.46 Mbps (ook 's avonds).
Ik heb weinig tot geen storing en ben dus tevreden.

Ook al zou een andere provider een paar Euro goedkoper zijn is dat voor nog geen reden om over te stappen. Alleen al het moeten wijzigen van e-mailadressen bij de verschillende instanties, vrienden en familie houdt mij tegen ;)

@ Quintoo:
20 mb/s en je haalt gemiddeld 7 mb/s, dat vind ik echt té triest voor woorden. Download je wel eens films/muziek? Weet je toevallig hoe ver je van de server zit?

@ Erbicom:
Die download snelheid lijkt er meer op, bij 'plus' wordt 30 mb/s beloofd toch? Ik heb verder geen emailadres bij ziggo dus dat maakt me niet uit.

Is het ook zo dat ziggo allemaal via de kabel gaat? en tele2 zit op de adsl lijn? en kpn gaat via satelliet?

kpn gaat ook via de adsl/vdsl en ze hebben ook glasvezel tegenwoordig.

hier ligt nog geen glasvezel helaas... hoop dat er nog ff wat meer mensen reageren over tele2. KPN vertrouw ik wel maar bij Tele2 heb ik mijn twijfels.

KPN is ook niet al te best hoor..., ik ben absoluut niet tevreden over kpn, de snelheid is prima, maar hun router/modems zijn echt enorm slecht, of de firmware die kpn gebruikt tenminste.

Ik heb het idee dat geen enkele provider 'perfect' is, of in ieder geval zich aan zijn beloftes houdt.

Ik zit nu dus bij Ziggo en regelmatig moet ik de modem resetten. Een enorm verouderde modem trouwens, ook belachelijk. En de beloofde snelheid heb ik nog nóóit gehaald terwijl ik niet eens zo gek ver van een server zit.

@ SX-Superfly

Ja ik download wel een films / muziek.
Als ik films download gaat het maximaal met 800 kb/sec terwijl ik alle poorten gewoon open heb gezet.
Ik woon +- 15 km van Amsterdam vandaan en geen idee waar de server van tele2 zit.
Tips om het dan sneller te maken?

Gamen doe ik niet, alleen surfen en muziek/films downloaden.

20 MB is ook de beloofde snelheid? Of heb je 50 mb/s? Anders is het uiteraard wél netjes!

Zijn er nog meer mensen met ervaring met Tele2/KPN? Gooi het er uit!

16 megabit dacht ik, haal met p2p netwerken als steam 2,2 megabyte per seconden, dus dat is sneller dan het beloofde snelheid ;)

nog meer mensen die ervaring hebben met tele2 omgeving Groningen?

Toch wel aantrekkelijk omdat tele2 35 euro per maand is voor internet+tv terwijl ik nu 48 betaal bij ziggo voor internet+tv. Bellen heb ik geen behoefte aan.

Tele2 is idd een goedkope koop. Zeker ook als je bijvoorbeeld kijkt naar beltarieven, bij online betaal je bijvoorbeeld het dubbele tarief om naar mobiel te bellen. Verder heb je digitale televisie en een behoorlijk internet snelheid, dus doen lijkt mij.

Topic is nu ruim 4 maanden oud. Wordt tijd dat die met rust gelaten wordt.

Slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan