prijs schatten voan beamer aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hoi,

ik heb mijn oog laten vallen op een beamer.
nu wil ik kijken hoeveel hij in feite waard is...
iemand enig idee?

PS: is dit wel een goede voor thuisbioskoop?

beamer: philips SV2 LC 3132/40

bedankt mannen

Ik kijk voor jouw maar morgen pas, ik werk in een elektrogroothandel en kan dus mooi de prijzen voor je zien en waar je eventueel het goedkoopst terecht kan.

Niet dat je van gedachten moet veranderen hoor want bij mij hangt er een sharp aan de muur voor de films maar onthoud goed dat de projectie lampen die om de zoveel brand uren vervangen moeten worden niet goedkoop zijn.
Di van mij kost ruim €300 euro om te vervangen, dat is alleen de lamp.

Dit moet je wel meenemen in het overwegen van aanschaf.

Geplaatst door jefke
hoi,

ik heb mijn oog laten vallen op een beamer.
nu wil ik kijken hoeveel hij in feite waard is...
iemand enig idee?

PS: is dit wel een goede voor thuisbioskoop?

beamer: philips SV2 LC 3132/40

bedankt mannen

Ik heb even de specificaties bekeken. Men vraagt daar een gemiddelde prijs van 1200€ voor.

1° De resolutie is maar 800X600
2° Het Ansi lumen bedraagt maar 1500.
Ik persoonlijk vind het veel geld voor wat je krijgt.

En inderdaad, wat jjw zegt over de lampen, die zijn inderdaad schrikkelijk duur. Als je geluk hebt, kan je met 1 lamp +/- 6000 uur werken.

Maar kijk eens op onderstaande link. Daar vind je aanbiedingen.

http://www.kapaza.be/subcat/741/

vanzwam, ik heb die bewuste beamer van die 'kapaza-site'.

welke is dan een klepper voor een redelijke prijs?

jjw, hartelijk bedankt dat je wilt kijken naar de prijzen.

Uiteraard zijn de ansi lummen belangerijk en alles onder de 1200 zou ik zo en zo niet nemen maar als de beamer niet gebruikt wordt voor een projectie van boven de 6 a a 7 meter dan is het op zich wel voldoende hoor, ik zelf heb een Sharp die 1800 lummen kan produceren maar op een eco mode doet hij het heel prima en dan levert hij ook maar 1200 lummen, de projector hangt bij op een afstand van +/- 3,5 meter voor een projectie van ruim 4 meter doorsnee, dat is al aardig hoor voor een film in de woonkamer.
Ik heb goede licht opbrengst en heb niet te klagen ook overdag niet.

bemears zijn nou eenmaal erg duur.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb de modellen nog niet bekeken maar voor €500 euro kom je niet zover hoor, een knappe tweedehands mischien maar dan zit je vaak al met vervanging van de lamp omdat die dan zijn beste tijd gehad heeft.
En zoals ik al zei, de lamp kost vaak erg veel geld.

Nee ik ken de prijzen redelijk om te zeggen dat je voor dat geld niet echt ver komt.

Mischien eerst nog wat door sparen, je mag weten dat mijn Sharp inkoop voor ons op werk al duurder als €700 euro kost, dan moet er nog verdiend worden door de winkelier.

de prijs mag aantrekkelijk lijken maar je gaat er spijt van krijgen, deze heeft een maximum van 1000 lummen, dat is niet veel, geloof me alsjeblieft, daarnaast heeft hij een zeer lage resolutie en dat ga je zien in je beeld, je gaat stippen en of strepen zien, dat kijkt niet prettig.
Hij heft ook een voordeel en dat is dat er een ingebouwde tv tuner in zit, dat vindt je niet veel maar nee, sorry dat is niet zoveel geld waard.
DIT is een mooie projector en doet het zeer goed, ik weet helaas de prijs niet.
Even zoeken maar niet schrikken hoor.
Daarnast is DEZE betaalbaar en mooi, de resolutie is ook niet zo hoog maar ik weet uit ervaring dat je geen pixels zult zien op je muur, vooral niet als je de maat redelijk houdt zoals je zelf al aangaf.
Volgens mij ligt deze onder de €1000 euro.
We gebruiken deze op het werk als reclame projector.

Het ziet er wel aardig uit, helaas worden er eigenschappen genoemnd zoals lummen waarden, het merk is voor mij onbekend en onthoud hij is 2e hands, hmmmmm ik zou niet veel hoger als €650 euro gaan, voor dat geld heb je bijna een nieuwe met garantie en de hele heute me teut.

Ooh dat wou ik ook nog even zeggen, als je de beamer alleen maar gaat gebruiken voor video en niet voor data dan hoef je niet zo nauw te letten op resolutie hoor, dit is alleen maar geldig als je hem ook wilt aansluiten op je pc.
Het belangerijkste is dat je het aantal lummen weet en de daarbij behorende branduren en eventueel kosten voor vervanging van lamp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan