• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Prijs van product zoeken binnen 2 datums

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTomGo112

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Goedemiddag,
Ik kom met behulp van vert.zoeken en als-functie niet uit de volgende uitdaging:
In een database met verkopen wil ik een aanschafdatum + product (uit dropdown) selecteren.
In kolom C wil ik vervolgens de prijs van het betreffende product tonen die op de specifieke datum gold. Het kan dus voorkomen dat de prijs van een bepaald product af en toe wijzigt; ik heb een hulptabel gemaakt met daarin per product een regel, startdatum, einddatum en prijs.

Ik wil dus graag een formule gebruiken om te bepalen wat de prijs is van een bepaald product op een bepaalde datum.

Iemand suggesties? Alvast bedankt!

Bijlagen

Code:
=MAXIFS(Tabel2[Prijs];Tabel2[Startdatum];"<="&Tabel1[Datum aanschaf];Tabel2[Einddatum];">="&Tabel1[Datum aanschaf];Tabel2[Product];Tabel1[Aangeschaft product])

@emields, waarom zou je die mooie tabel ombouwen? Het maakt het je alleen maar moeilijker.

Tabel layout is altijd beter

Code:
=MAXIFS(Tabel2[Prijs];Tabel2[Startdatum];"<="&Tabel1[Datum aanschaf];Tabel2[Einddatum];">="&Tabel1[Datum aanschaf];Tabel2[Product];Tabel1[Aangeschaft product])
Super, dit werkt perfect!
Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan