prijs verschillen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Ik heb sinds begin deze maand een ADSL 2 Mb/s / 640Kb/s verbinding via Tiscali (KPN Netwerk) € 69,00 per maand

Het product doet wat het belooft maar Tiscali adverteert nu met de zelfde snelheid via een andere host voor €29,00 per maand.

Ik kan hier alleen via het KPN netwerk ADSL ontvangen. :(

Met andere woorden ik betaal € 40,00 per maand meer voor de zelfde snelheid via KPN omdat ze hier het monopolie hebben.

Dit prijsverschil is volgens mij niet uit te leggen.

Ik heb het probleem aan de Consumentenbond voorgelegd maar de desbetreffende medewerkster wist volgens mij niet eens dat er zoiets als internet bestond.

Heeft iemand enig idee waarom ADSL via KPN €40,00 per maand duurder is dan BB XL bv.? :confused:

Grtz.

Ik betaal aan Tiscali en KPN samen zo'n 50€ voor ADSL Basic. Dat is ongelimiteerd. De snelheid is echt lager dan jij aangeeft. Maar wel ongelimiteerd Welk abbo heb je dan?

ADSL

Ik heb Tiscali ADSL Extra via KPN. (2048 down en 640 up)

De eerste 3 maanden kost me dat €59,00 per maand , daarna €69,00 per maand.

Tiscali heeft nu een actie waarbij je de zelfde snelheid als ik heb voor €29,00 per maand maar dan via een ander netwerk als KPN.

Hoe kan dit prijsverschil nu zo groot zijn?

KPN is de enige adsl aanbieder hier.

Ik vind dit echt schoffterig van KPN. :mad:

Geplaatst door tron

Met andere woorden ik betaal € 40,00 per maand meer voor de zelfde snelheid via KPN omdat ze hier het monopolie hebben.
Dit klopt niet. Je betaalt dat bedrag niet extra vanwege de monopolie positie, je betaalt het omdat KPN wel brood (€40) ziet in jou telefooncentrale, en babyxl niet. Voor babyxl is gewoonweg niet rendabel om een telefooncentrale als de jouwe geschikt te maken voor dsl.. Zij zullen dat waarschijnlijk alleen doen op plaatsen waar veel mensen van 1 en dezelfde telefooncentrale gebruikmaken (=rendabeler).

Ik heb het niet zo op KPN, maar ik vond wel dat dit rechtgezet werd. Dit geeft namelijk een verkeerd beeld.

KPN en BB XL

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of het voor BB XL rendabel is om hier te investeren in een eigen netwerk.

Al vind ik het wel vreemd.

Ik woon in 1 van de meest verstedelijke gebieden van Nederland (bevolkingsdichtheid is bijna gelijk aan die van de Randstad).

Daarbij kan een vriend van mij 4 km verder op wel kiezen tussen 2 infrastructuren (nl. Versatel en KPN).

En al zou het idd. zo zijn dat het voor BB XL niet rendabel is dan nog vind ik € 40 per maand aan de hoge kant.

Temeer omdat er hier genoeg mensen zijn die hun aansluiting onmiddelijk over zouden zetten naar BB XL.

Maar goed ik wacht wel af, zodra BB XL hier beschikbaar is zal KPN gegarandeerd haar prijzen verlagen.

Mvg.

Re: KPN en BB XL

Geplaatst door tron

Al vind ik het wel vreemd.

Ik woon in 1 van de meest verstedelijke gebieden van Nederland (bevolkingsdichtheid is bijna gelijk aan die van de Randstad).
Het heeft niets te maken met bevolkingsdichtheid, het gaat om het aantal aansluitingen op een centrale (en afstanden tot aan de centrale, maar dat is een andere discussie).
Om maar aan te geven: Land van Maas en Waal, nou niet een van de meest dichtbevolkte gebieden: toch heb ik de mogelijkheid te kiezen tussen KPN en BBned.

Ik ben met je eens dat het vreemd is en dat het jammer is dat je niet uit meerdere netwerken kan kiezen.

De reden dat ik reageerde had te maken met je eerdere opmerking over de monopolie positie. In dit geval ligt het aan Babyxl die ervoor kiest om jou centrale niet geschikt te maken. En ligt het dus niet aan KPN.

Het mooiste zou het zijn als iedereen zou kunnen kiezen uit verschillende providers en/of netwerken. Er zijn nog altijd vele gebieden die geen andere keus hebben dan de 56k6 of ISDN.

Het uitrollen van een infrastructuur is voor kleine bedrijven een groot probleem vanwege de enorme kosten, die daarmee gepaard gaan. Maar ook nadien komt natuurlijk het onderhoud van het systeem aan de orde.
Voor jou vervelend is dat Baby Xl een voorzichtig beleid lijkt toe te passen(lovenswaardig, want we weten wat er de laatste jaren is gebeurt in de branche).
Dus wanneer zoals je zelf zegt er maar voldoende animo is dan zullen ze jullie kant ook wel opkomen.

KPN en BB XL

@headout

Er zijn nog altijd vele gebieden die geen andere keus hebben dan de 56k6 of ISDN.

Daar heb je idd. gelijk in. wat dat betreft heb ik slechts een luxe probleem. :)

@ sigma

Voor jou vervelend is dat Baby Xl een voorzichtig beleid lijkt toe te passen(lovenswaardig, want we weten wat er de laatste jaren is gebeurt in de branche).

Klopt ook, niemand heeft er iets aan als we dan met UPC toestanden te maken krijgen.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan