• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijsberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Wie o wie kan mij helpen met mijn prijsberekening. Ik kom er niet meer uit. Ik heb een gedurfde poging gedaan, maar kom elke keer wat tegen en nu houdt het een beetje op voor mij... *zucht*

Het probleem (voor mij) is dat er veel variabelen zijn. Ik moet een prijsberekenen die variabel is van hoogte, breedte, voorzijde huis of achterzijde huis, aluminium of staal. De breedte wordt per 1,35 mtr berekend en als er 2x 1,35 mtr moet zijn komt er een verlaagd tarief.

Ik wil mijn bestandje uploaden zodat één en ander duidelijk wordt, maar doet ie niet. Zowel .xlsx als .zip pakt ie niet... Kan hem eventueel mailen?!?

Bij voorbaat dank

Waarschijnlijk is je bestandje te groot voor hier, Maak een voorbeeld bestand met alleen de essentiele dingen.

Succes,

12 kb te groot?

Laatst bewerkt door een moderator:
mijnbestand.nl is een goed alternatief om je bestand te plaatsen

Je zult toch een iets ander layout moeten gebruiken.
Bekijk dit vbtje eens.

Bijlagen

Hartelijk dank voor de moeite, maar ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil.
Mijn bedoeling was om ook de voorzijde/achterzijde en los/gekoppeld te selecteren en dat er dan één prijs uitkomt. Dan kan de transportkosten erover berekend worden.

Of is dat te veel van het goede?

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor degene die het wilt weten....

Het is me gelukt!!!! Kreeg een heldere ingeving....

Voor degene die het resultaat willen zien en eventueel willen spieken haha heb ik de onbeveiligde versie geupload naar:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7SLERZKAK4OO.xls

Je zult wel zelf de informatie moeten invullen.

Laatst bewerkt:
maar ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil

Het grote verschil zit hem in dat in mijn vbtje de prijs wordt opgezocht naar gelang een aantal variabelen.
Jij doet het dmv een harde verwijzing naar een cel.
Dit is altijd gevaarlijk.
Hier slecht een voorbeeldje waarbij het mis gaat.
Stel je sorteert N5:S7
Bij mijn vbtje geeft dit geen problemen maar bij jou gaat het vreselijk mis.
Ook als je het lijstje gaat uitbreiden moet jij elke formule aanpassen en kan de formule wel eens onoverzichtelijk lang worden, dit hoeft bij mij dus niet.

Er zit dus wel degelijk verschil in.

Succes verder met je bestand.

Heb je me laatste bestand gezien?

Of verwijsd jouw reactie hier naar?

Deze is toch wel goed?

Mijn opmerking gaat eigenlijk over beide voorbeelden.
Er mankeert niets aan de formule, maar lees mijn waarschuwing in mijn vorige post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan