• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijscalculatie programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaximV

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Beste

Ik ben bezig in Excel een prijscalculatie programma in elkaar te boxen voor onze firma.
daar wij maatmeubilair maken is dit niet evident.

Ik heb in excel nu al een bestand gemaakt als ik type A selecteer de verschillende afmetingen invul dat ik de exacte prijs bekom van dat type. Nu wil ik heel graag dat ik na de berekening op een knop klik en excel dit type met zijn gegevens die ik net heb in gevuld alsook de prijs die excel berekend in een ander tabblad terecht komt. Waardoor ik in dat ander tabblad een opsomming zie van de verschillende types die ik aanmaak met hun prijs, zodat ik een totaal bedraag weet van wat project A kost.

ik ben een totale leek betreft VBA en dergelijke.
Ofzou ik dit volledig in Acces moeten en kunnen maken? Want daar kan je gemakkelijk formulieren aanmaken maar kan je dan ook de verschillende gegevens optellen en vermeningvuldigen ? Ik weet het even niet al meer.

hopelijk begrijpen jullie mijn vraag? en kunnen jullie mij helpen.

Alvast Bedankt op voorhand

Dat kan zowel in Excel als in Access.
Vereiste is dat je een (fictief) voorbeeldbestand(je) hier op het forum plaatst,
anders wordt het een heen-en-weer-gevraag van jewelste.

Het lukt mij niet om mijn excel file in bijlage op te sturen, ook nie via zip bij het uploaden loopt er wat mis. Wat moet ik doen?

Ih heb dit gedaan maar krijg ook nog altijd een rood uitroepteken. :s

Met deze link zal het mischien lukken.
in het programma kan je zien als je bij type kast op kast 1 deur klikt en je de afmetingen invult hij de totale kostprijs geeft. De andere tabbladen zijn berekenings blad en bladen waar hij gegevens uit haalt.
hopelijk verstaan jullie er wat van.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7FLKB8M3TDPI.xlsx

Kan mij iemand vertellen of het downloaden van het bestand is gelukt? En er mensen zijn die kunnen helpen?

groeten

Kan mij iemand vertellen of het downloaden van het bestand is gelukt? En er mensen zijn die kunnen helpen?
Dat downloaden lukt prima, maar je kunt je bestand beter plaatsen als Excel97-2003-bestand, dan kunnen veel meer mensen (waaronder ik) het openen en heb je ook meer kans op succes.

Het antwoord op je eerste vraag is ja.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt robdgr om het te plaatsen. Hopelijk kan er nu iemand helpen.

maxim,
je bestand roept heel veel vragen op.
Om maar 1 voorbeeld te noemen: hoe moet een leek in de materie weten dat het aankoopbedrag van 7,26 euro voor plaatmateriaal kast gehaald moet worden op een blad in een cel waar "melanine wit" staat? Ik heb ook geen idee wát je precies wil kopiëren, maar dat kan aan mij liggen. Ik vind het in elk geval zo onopverzichtelijk dat ik er mijn tijd (die beperkt is) niet in ga steken.

maxim,
als het je enkel te doen is om gegevens naar een ander blad te kopiëren, dan kun je dat handmatig doen, zonder dat je veel van vba hoeft te kennen. Zet de macrorecorder aan, selecteer en kopieer de gewenste gegevens, en plak ze in een ander blad. Zet daarna de macrorecorder uit.

Zapatr ik zal voorlopig zo werken zoals U uitlegt met de macrorecorder. Kan er mij iemand een stukje vba code doorgeven zodat hij de gekopieërde delen automatisch onder elkaar plaatst telkens ik de macrorecorder gebruik?

alvast bedankt voor de hulp.

Via 'vertikaal zoeken' en 'indirect' moet het denk ik ook wle lukken.

Zie dit voorbeeldje wat ik uit mijn archief heb gehaald.

Bijlagen

Ik kan je wel van dienst zijn heb veel ervaring met calculatie in excel

Beste

Ik ben bezig in Excel een prijscalculatie programma in elkaar te boxen voor onze firma.
daar wij maatmeubilair maken is dit niet evident.

Ik heb in excel nu al een bestand gemaakt als ik type A selecteer de verschillende afmetingen invul dat ik de exacte prijs bekom van dat type. Nu wil ik heel graag dat ik na de berekening op een knop klik en excel dit type met zijn gegevens die ik net heb in gevuld alsook de prijs die excel berekend in een ander tabblad terecht komt. Waardoor ik in dat ander tabblad een opsomming zie van de verschillende types die ik aanmaak met hun prijs, zodat ik een totaal bedraag weet van wat project A kost.

ik ben een totale leek betreft VBA en dergelijke.
Ofzou ik dit volledig in Acces moeten en kunnen maken? Want daar kan je gemakkelijk formulieren aanmaken maar kan je dan ook de verschillende gegevens optellen en vermeningvuldigen ? Ik weet het even niet al meer.

hopelijk begrijpen jullie mijn vraag? en kunnen jullie mij helpen.

Alvast Bedankt op voorhand

Ik kan je wel van dienst zijn heb veel ervaring met calculatie in excel mail me *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan