• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijscalculatie..

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozziebear

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dit wordt een redelijk uitgebreide vraag.

Probleem stelling : Prijscalculatie voor inkoop

Wat de bedoeling is is dat er in eerste instantie via een pull down menu gelesecteerd wordt
of het LCL of FCL is. In een ideale wereld komen dat ook de verschillende kosten structeren op het voorblad.

Daarna wordt er via pulldown menu een haven geselcteerd. Als er voor FCL is gekozen dan
moeten er het aantal containers worden ingevoerd ern van welke soort. Bijvoorbeel 1 x 20ft en 1 x 40ft ex a. het is altijd maar vanaf 1 haven. Dus moet er in dit voorbeeld c15 en d15 worden opgeteld. afhankelijk van het containe type

Aansluitend moeten dan de verschenen kosten factoren worden uitgerekend. Ik weet dat dit heel veel is maar wie kan me helpen aub

Bijlagen

Ik heb hier iets gemaakt maar ben volkomen onzeker of je dit zo wilt.
Dit alles omdat je een voor mij onduidelijke vraag hebt gesteld.
En velen met mij denk ik want er is al veel naar gekeken en weinig op gereageerd.
Dus graag een iets duidelijker uitleg waarom je nu wat waar wilt hebben en ook waarom.

Bijlagen

Zodra er via het pull down menu gekozen wordt voor LCL dan dienen alleen de kosten zoals vermeld onder LCL getoond worden. Indien FCL gekozen wordt dan alleen de kosten bij FCL.

Zodra er FCL gekozen wordt en er het aantal containers worden ingevuld. Aansluitend delaadhaven kiezen zodat de vrachten uit die tabel wordt gekozen. bijvoorbeeld laadhaven A 1 x 20ft dan dient kolom c15 te worden gekozen. Indien er bijvoorbeeld 1 x 20ft en 1 x 40ft wordt gekozen loshaven a dan dient er te worden opgeteld 1 x c15 + 2 x d15. Aanvullend dient er dan ook gekeken worden naar het totaal aantal containers om alle kosten factoren op te tellen.

Bij LCL zit het wat gecompliceerder in elkaar. ( zie de toelichting). Bij transport is het dan ook nog dat er omgerekend dient te worden van m3 tot kilo's op basis van 1 m3 = 333 kilo als dat althans meer is dan het actuele gewicht.

Enkele aanpassingen gemaakt (oranje cellen):
juiste rijen tonen
Berekening FCL

Bijlagen

Thanks de containers doen het nu.:thumb::thumb: Hoe luidt de formule voor alle kosten
factorem die daar onder staan. Voor deze formule moet er gekeken worden naar het totaal aantal containers in vak M16

Wat versta je onder 'alle kosten'
en wat moet er precies berekend worden met de containers?

als je op het tabblad afhandelingskosten FCL kijkt zie je een aantal kosten staan.
die worden allemaal berekend naar het aantal containers. diemoeten allemaal vermenigvuldigd worden met het totaal aantal containers.

Deze getallen verschillen per klant. Hoe maak ik de verwijzing naar het blad AFHANDELINGFCL? Als ik dat heb dan is FCL klaar.Daarna komst LCL dat is wat gecompliceerder

Hier weer een stapje verder.

Bijlagen

Helemaal geweldig... Gaan we nu aan LCL beginnen.
Daar moet in feite hezelfde gebeuren. Alleen deze argumenten zitten wat anders in elkaar.
In volgore :

De klant gaat eerst de zending gegevens invoeren.Dat doet hij door
F22 in te viullen en de afmetingen ernn gewicht per karton F27 daar komt dan een totaal uit
Bijvoorbeeld 10 kartons met een gewicht van 100 kilo per stuk en afmetingen 100 x 100 x 100 dat geeft een totaal van 1000 kilo met 10 m3. Met deze data kan alles worden berekend

Lossingskosten
Hij moet dan rekenen wat het meeste opbrengt met een aangegeven minimum. In dit geval is dit 60 maar kan ook anders zijn. Dus zal ik maar de rekeneenheden in een cel zetten om zo makkelijker de verwijzing kunnen maken.
THC surcharge wederom per ton of per m3 met een minimum van 1 m3 dus in dit geval 7
China Import Fee wederom of per ton of per m3 met een variabel minimum dus minimum in een cel zetten.?Laat volgen /Admin/Handover fee/ECO. zijn vaste bedragen maar zijn niet standaard en het kan per klant verschillen of deze kostenwel of niet berekend worden.
is het niet mogelijk om het zo te maken dat ik kosten factoren kan toevoege zonder dat ik daarna moet gaan prutsen met formules?? Ik ben niet zo'n held hiermee:cool::cool:.

Inklaring is vast bedrag

Bij transport is het zo dat de m3 eerrst moeten worden omgerekend naar kilo's ( m3 x 333) en aansluitend komt er dan een gewicht uit waarmee de vracht kan worden berkend.

Kan je hier wat mee?

Kan je hier wat mee?
Weinig, want ik begrijp er niet veel van.

Het enige wat ik je kan zeggen om het hoogste bedrag te berekenen is:
formuleA = berekening dmv tonnage
formuleB = berekening dmv volume

=max(formuleA;formuleB)

Gaan we nu aan LCL beginnen.

Ik heb de eerste stap gezet. Nu zul je dus zelf eerst iets moeten laten zien.

Sorry voor verftraging had bhbh... Voor LCL geldyt het volgende

Zeevracht : wordt uit de kolom b gehaald. Wordt berekend over hetzij de m3. naar datgene wat het meest opbrengt dus bijv. het is 8 m3 en 10 ton dan is 10 ton de rekenfacoor.

Lossingskosten is altijd x bedrag per ton of per m3 wat het meeste opbrengt met een aan te geven minimum.

THC surcharge zelfde als lossiongskosten maar met een vast minimum van 1 cbm.
Import Fee zelfde als lossingskosten

Transport wordt berkend over het gewicht. er moet eerst gekeken worden of het aantal m3 x 333 meer is als het actuele gewicht. us bijv. 500 kilo actueel en 10m3 ( wordt 3330 kilo = 333 * 10)

Ben benieuwd

Nu zul je dus zelf eerst iets moeten laten zien.

Ik ben niet te beroerd om te helpen maar tot dus ver heb ik alleen "opdrachten" van jou gezien.
Het FCL gedeelte heb ik helemaal voor jou gemaakt .
Geen enkele formule of poging daar toe heb ik van jou gezien.
Probeer zelf nu eerst eens wat voor het LCL gedeelte.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan