Prijsetiketten afdrukken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter desje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

desje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Ik heb in Access 2000 een toepassing gemaakt voor het beheer van de winkel van mijn vrouw. Het bevat modules zoals Leveranciers, Voorraad, Dagelijkse verkopen, enz. Het werd volledig gemaakt aan de hand van de verschillende wizards en enkele simpele macro's. De toepassing is zo goed als voltooid en is zeker niet perfect, maar ik heb een probleem waar ik volgens mij VBA voor nodig heb en daar ken ik niets van. Na het invullen van een levering (tblGeleverd) wil ik prijsetiketten afdrukken. Ik heb daarvoor met de wizard een rapport gemaakt (adresetiketten) met als layout AVERY J8651 etiketten. Hierop wordt het artikelnummer en de verkoopprijs gedrukt, samen met de naam van de winkel. Ik krijg per record slechts 1 etiket alhoewel ik er meerdere nodig naargelang het aantal geleverde artikelen. Ik heb reeds van alles geprobeerd maar het lukt mij niet om dit voor mekaar te krijgen. Wie kan mij helpen? Reeds dank voor uw moeite.

Daar valt zo weinig over te zeggen.
Wordt er bij de aanroep van het rapport een filter toegepast dat maar één record doorlaat?
Wat zijn de eigenschappen van het rapport?

Post anders je database even (zippen, niet rarren!).

Daar valt zo weinig over te zeggen.
Wordt er bij de aanroep van het rapport een filter toegepast dat maar één record doorlaat?
Wat zijn de eigenschappen van het rapport?

Post anders je database even (zippen, niet rarren!).

Ik heb het bestand "prijsetiketten.mdb bijgevoegd en zo klein mogelijk gehouden. Het bevat een tabel met 3 records, een query en een rapport. Als je het rapport opent zal je zien dat er 3 etiketten zijn aangemaakt, één voor elk record. Het is de bedoeling dat ik voor het 1° artikel 3, voor het 2° 2 en voor het 3° 6 etiketten krijg (zoals in het veld Aantalgeleverd.
Dank voor uw moeite.

Bijlagen

Afdrukken prijsetiketten.

Aaahhhh, nu snap ik wat je bedoeld.
In de bijlage zit een oplossing.

:thumb: Bartuls,

Hartelijk dank voor de oplossing. Ik had dit nooit kunnen oplossen. Ik heb wel een beetje moeten zoeken om uit te vinden hoe je het hebt klaargespeeld. Als ik nu uw oplossing zie lijkt het mij allemaal logisch. Ik heb een kleine aanpassing gemaakt omdat ik telkens één etiket te weinig zag in het rapport. Uw teller stond op 1 om te beginnen. Ik heb die op 0 gezet en alles werkt perfect. Ik ga nu uw oplossing in mijn toepassing proberen te integreren. Nogmaals dank.

Desje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan