prijslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

deminne

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
hallo,

weet er iemand of er sjablonen of voorbeelden bestaan voor het bijhouden van een prijslijst en artikelsysteem in Access.

dank u

Niet dat ik weet, ik heb in 2006 een database voor een prijslijst gebouwd omdat ik niets kon vinden (of het was onbetaalbaar). Dit is overigens niet iets wat je op een avond bouwt en ook specifiek voor het bedrijf waarvoor de prijslijst is. Ieder bedrijf heeft toch net weer andere criteria.
De database kan ik je helaas niet geven, die is in het bezit mijn toenmalige werkgever.

Het beheren van artikelen is afhankelijk van de aangeleverde informatie. Wanneer er een standaard datalayout in een branche bestaat maakt het geheel al een stuk makkelijker. Is dat er niet dan kom je voor elke leverancier/fabrikant maatwerk aan het maken. De volgende vraag is wat je allemaal wil gaan controleren, alleen artikel informatie bijwerken of ga je kijken welke artikelen nieuw, vervallen of niet meer aanwezig zijn. Ook de mate van artikel-integriteit tussen de aangeleverde en bestaande informatie bepaalt de hoeveelheid werk. Dan hebben we nog niet gesproken over prijzen en wat daar allemaal mee mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan