• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijstabel vullen met prijslijst data lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robske78

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Ik kom er niet uit met Excel, ik probeer een prijstabel te vullen op basis van gegevens die ik heb in tabblad prijslijst.
Op de prijslijst staan voor diverse data prijzen met bijbehorende aantal dagen, nu wil ik op de tab prijstabel de cellen gevuld hebben waarvoor prijzen bekend zijn, dus het gaat om de prijs voor combinatie datum(heen) en aantal dagen.
Kan iemand aangeven welke formule hiervoor te gebruiken? Heb al een hoop lopen stoeien met de ALS functie, maar kom er niet uit.
Alvast bedankt.

Zie bijgesloten excel!Bekijk bijlage prijstabel.xlsx

Verander de inhoud van cellen A2:A4 in de getallen 4,5 en 6. Dus niet '4 dagen', '5 dagen' en '6 dagen'. Plaats vervolgens de volgende formule in B2 en kopieer deze naar beneden en naar rechts:
Code:
=SOMPRODUCT((prijslijst!$A$2:$A$85=B$1)*(prijslijst!$D$2:$D$85=$A2)*prijslijst!$C$2:$C$85)
Ik ben er daarbij van uit gegaan dat de combinatie heendatum en aantal dagen op het tabblad prijslijst maar één keer voorkomt en dus uniek is.

Bedankt voor je antwoord, maar dit is helaas niet de oplossing. Als ik deze doortrek in de tabel krijg ik geen prijzen te zien bij een correcte combinatie van datum en aantal dagen.

Ik de bijlage heb ik de formule ingepast. Ik heb steekproefsgewijs een aantal getallen gecontroleerd en die zijn volgens mij goed. Welke getallen zijn volgens jou niet goed?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan