• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijzen verdelen over de weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

witlofje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Hallo,

Ik ben al even bezig maar kom er niet uit, ik wil graag dat een bepaalde prijs in een bepaalde week komt te staan die ook in de bewuste maand valt.
zie bestandje, in i 106 staat een prijs voor de maand mei, nu wil ik dat deze prijs ook in rij 101 gezet word als de bewuste week in mei valt, dit kan dus per jaar nog verschillen.
Wanneer er in cel f8 een andere week gezet word veranderd deze de maand. dit wil ik dus doen voor de 12 maanden die in kolom H106 t/m h117 staan.
kan iemand mij daarbij helpen?:confused:

Bekijk bijlage test.xls

En als de bewuste week in 2 maanden valt? Kunnen we dan uit gaan van de maanden die je in rij 5 tevoorschijn tovert?

Vul voor de grap eens week 30 in, dan heb je van de 12 verschillende maanden nog maar 8 verschillende over. Is dat wel de bedoeling? Mocht je gewoon de 12 verschillende maanden willen hebben én dit is je gelukt dan is een simpele vert.zoeken voldoende.
Code:
=VERT.ZOEKEN(F5;H106:I117;2;ONWAAR)
Echter geeft dat bij week 30 dus een foutmelding omdat juli niet voorkomt in H106 tm H117...

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar dit is een uitgeklede liquiditeitsbegroting die loopt van mei tot mei. Het is dus mogelijk dat het een keertje een weekje naar voren of naar achteren verschuift.
Volgens mij gaat je code wel werken, ik zal nog eens een beetje spelen met de weken. Volgens mij staat juli wel in H106 t/m H117.

Bedankt in ieder geval voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan