• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prik klok

Status
Niet open voor verdere reacties.

yusuf19833

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
71
Hallo Collega's,

ik heb alles al doorgespit maar kan mijn antwoord niet vinden en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Graag zou ik in excel een prikklok willen maken voor mijn werknemers.

Wat wil ik graag?
- In- en uitklokken op basis van personeelsnummer
- Registratie moment van inklokken (zeker uur, evt datum)
- Registratie moment van uitklokken (zeker uur, evt datum)
- In- en uitklokken in een scherm dat enkel een veld voor pers nr heeft, geen win interface indien mogelijk.
- Dus: personeelsnummer ingeven, enter duwen en klaar.
- berekening van uren totaal per week.

ik hoop dat ik niet te veel heb gevraagd.

iedereen hartelijk dank voor de hulp en steun.
 
hier heb ik een urenlijst van personeel.

wellicht als hier een blad in kan komen dat het eerste blad heet klokken. dat hij dan in de andere bladen week1, week2, week3 enz enz.... automatische inzet.
 

Bijlagen

Misschien moet je iets duidelijker uitleggen wat je wilt en waar je het wilt..
 
Laatst bewerkt:
Beste Koster,

ik denk dat het handig is om alle bladen te blokeren met een wachtwoord voor de personeel en er 1 blad in te zetten met het bovenstaande wat ik had geschreven.

dus gewoon simpelweg een knopje om in te klokken en na einde werk weer een knopje om uit te klokken.
dat alles netjes wordt weggeschreven in het bestemde week tabblad.


ik hoop daty het duidelijk is,

hety hoeft niet perse in het bestand wat ik er bij heb gedaan, mag ook een andere zijn. als het maar wel werkt.


heel erg bedankt voor de hulp!!!!!!!
 
In mijn archief gedoken en 2 bestandjes gecombineerd tot 1
VBA specialisten: Aan u de taak om het iets korter te maken.
 

Bijlagen

Geweldig!!

Blad 1 is wat ik zoek alleen is het mogelijk deze te integreren in mijn bestand zodat hij dit er in kan verwerken op moment dat er wordt ingeklokt of uitgeklokt?

Want in mijn bestand wordt namelijk rekening gehouden met bijvoorbeeld de pauze's

Ik vind het niet erg als ik aparte bestanden heb voor elke werknemer. Tenzij iemand er andere iedeen over heeft.

Heel hartelijk dank!
 
Er is in jou bestand niks om mee te testen..

Complementeer je bestand met een sheet voor gegevens van je verschillende bedrijven (voor zover dat van toepassing is), dus bedrijf1 aant.dgn / wk. = 5, etc. etc. (mag uiteraard allemaal fictief zijn, maar moet wel compleet zijn) en ook een sheet met de gegevens van je personeel, bijv. 123 Jan Klaassen Adres 1 (..) Wk1 Wk2 Wk3 etc. Zodoende kan men bijvoorbeeld iets maken dat de, in het userform ingevulde, waardes naar dat blad schrijft (zoals de uren onder de verschillende wknr's), vanuit de sheets die jij al hebt kan je dan formules maken die verwijzen naar die gegevens-sheets.

Nu zouden de helpers dat voor jou moeten maken, daarom krijg je weinig reacties...
 
Beste helpers,

op uitleg van Koster probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen.

wat ik wil:

een prikklok met een knopje om in en uit te klokken. (te selecteren op naam)
deze moet de ingeklokte datum/tijd en uitgeklokte datum/tijd registreren.
elke medewerker heeft recht op 20mint pauze elke 2 uur.

ik stel voor dat elke medewerker een eigen blad krijgt die enkelt te openen is met een wachtwoord voor de werkgever. dus de werknemer kan alleen terecht in het inklok gedeelte.
in dit excelbestand moet ik kunnen zien:

Hoeveel uren men gewerkt heeft. + en - uren
hoeveel vrijdedagen men heeft opgenomen. en hoeveel er men nog over heeft.

ik hoop dat jullie mij hier in kunnen helpen.

vragen stel ze gerust!!!!!!
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bestand bijgevoegd zie hierboven!

ik heb er maar een frts iets van proberen te maken. hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
 
ok dit begint er op te lijken!

bedankt popino!!

vraag 1: hoe voeg ik nieuwe medewerkers toe?
vraag 2: hoe kan ik zien hoeveel uren zij hebben gedraaid binnen een bepaald periode?
vraag 3: graag zou ik ook willen dat ik vrije dagen kan bij houden.

de rest pas als deze 3 in orde zijn.

graag hoop ik op wat hulp van jullie.

dank!
 
Vraag 1:
Een nieuw tabblad toevoegen met de naam van de werknemer
In tabblad 'mensen' in kolom A de naam van de werknemer zetten en ik kolom B zijn wachtwoord.

Vraag 2 en Vraag 3:
Dit alles ligt aan de layout van het tabblad.
Heb je er zelf een ideetje over hoe je het wilt zien?
 
ik denk dat het handig is om de bestaande layout die ik op moment gebruik die aan te houden.

wat ik nu doe met het bestand die ik bijgevoegd heb is,

de uren van de werknemers invoeren in de bladen week1, week2, week3, enz enz.
zo zie je bij blad (opbouw) de gewerkte uren.

is het niet mogelijk deze bestand een blad toe te voegen die in de eerdere posten is gemaakt (inloggen) en elke werknemer een eigen bestand te geven?

zodat als een werknemer moet inklokken zijn bestand opent en inlogt met gebruikersnaam en wachtwoord?

zou gewoon de oplossing zijn!

ik ben benieuwd!!
 

Bijlagen

Als je iedere werknemer een eigen file geeft kun je beter elke file beveiligen met een wachtwoord.

Wil je met deze layout blijven werken dan heb je niet veel aan mijn voorbeeld bestandje.
Mijn bestand is namelijk gebaseerd op 1 werkblad per werknemer en daar alle werkdagen van het jaar in plaatsen.
Dat is dus een totaal andere insteek van het probleem.

Maar waarom voor elke week 1 tabblad Dat zijn ruim 1 miljoen rijen en 16.000 kolommen
Dat zijn dus ongeveer 16.000.000.000 cellen en daar gebruik je slechts 200 cellen van.

Berekeningen uitvoeren op 1 werkblad geeft meestal een stuk eenvoudigere formules.
 
popino,
je hebt gelijk eigenlijk is het veel werk om elke week een eigen blad te geven.
maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen.
het hoeft niet perse om het op deze manier te doen.


zou jij mij kunnen helpen om een layout te maken? hoe jij het zou willen?

het is zo omslachtig en onduidelijk geworden allemaal.

graag hoop ik dat je me kunt helpen.
 
ok kijk dit lijkt er veeeeeel beter op,

hoe ga ik het laten inklokken/ uitklokken?
 
Als je eerst deze tabbladen goed uitwerkt kunnen we dit daarna combineren met het eerder geplaatst bestandje.

In dit voorbeeld bv staat maar 1 werknemer.
Hoe wil je het er uit hebben zien met meerdere werknemers?

Hierbij denk ik dus aan het totaal blad en de vrije dagen en de gewerkte uren.
Mogen de werknemers al deze bladen zien en invullen?
Moet alles van 1 werknemer op 1 blad of wil je de totalen van alle werknemers op één (ander) blad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan