Primaire display krijgt feed wanneer secondaire display aan staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis18816

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2015
Berichten
17
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een probleem waar ik niet uitkom. Mijn PC met Windows 10 is verbonden met een monitor (display port) en een televisie (hdmi 2.0).
Het probleem momenteel is dat wanneer ik mijn computer opstart, ik geen beeld krijg. Totdat ik mijn televisie aanzet. Daarna krijgt mijn monitor weer beeld en kan ik vervolgens de televisie uitdoen.
Wat erg vervelend is.
Dit probleem is een paar maanden geleden begonnen, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets veranderd heb.

Verder heb ik nog meer vage beeldscherm gerelateerde problemen zoals; ik kan het beeldscherm niet dupliceren alleen uitbreiden; wanneer ik het beeld alleen op de televisie wil laten weergeven dan kan dit alleen in de resolutie 1920x1080 en lager doen. Vroeger kon ik dit gewoon zetten op 3820x2160 zonder problemen sinds ik een 4k televisie heb.

Ik heb de drivers al proberen te verwijderen met Display Driver Uninstaller maar dat loste het probleem helaas niet op.
Verder staat mijn monitor ingesteld als primaire monitor

Kan iemand me hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Begin eerst hier me.
Als je monitor als primaire ingesteld staat is het logisch dat je TV niks doet, heb ik hier ook.
De sleep bij de monitoren/displays in de settings de juiste als nr 1.

En de resolutie.
Verwijder onder apparaatbeheer vervolgens gewoon handmatig de tv en dan herstarten en laten herkennen.
Eerst mss weer als 1e monitor instellen.
NOK?
Ga naar de apparaatbeheer en de tv display en laat bij de geavanceerde instellingen Windows zelf naar de juiste driver zoeken.
 
Ow ik ben bang dat je mijn vraag verkeerd hebt begrepen.
Het probleem is dus dat mijn primaire monitor geen feed krijgt wanneer de tv (secondaire monitor) niet aanstaat.
Dat is vervelend omdat ik dan eerst mijn afstandbediening moet zoeken, mijn tv aanzetten en dat ik daarna pas op mijn computer kan.
 
Hier nog even alle hardware waarvan ik denk dat not relevant kan zijn.
ASRock Z370 Extreme4 - Moederbord
MSI GTX 970.
Display port kabel
HDMI 2.0 kabel
Acer XF270HUA Zwart
Panasonic tv waarvan ik het precieze model even zo niet kan vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan