Primaire partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik een primaire patitie maak in windows 7. Een uitgebreide partitie maken, en verwijderen, en ook andere handelingen lukken wel...

Vr. groet, Jan.:)

Ik snap je even niet en wat je precies wil. Op je primaire partitie staat je besturingssysteem geïnstalleerd. Je kan in principe maar één primaire partitie hebben tenzij je een multiboot systeem wil hebben. Dus leg eens uit hoe de situatie nu is en wat je wil gaan doen.

Ik wil idd een extra primaire partitie maken om Windows XP op te installeren, zodat ik ook mijn oude software kan gebruiken. Ik kom alleen niet verder dan een nieuw eenvoudig volume te maken...

Je kunt maximaal 4 primaire partities hebben! Beter is 3 en een uitgebreide, waarop je dan weer meerdere logische partities kunt aanmaken.

Ik heb Windows 7 home premium, en wil proberen of ik een dual boot kan instellen met XP, maar ik kan niet vinden hoe en waar ik een tweede primaire partitie kan aanmaken...:confused: Ik heb begrepen dat ik eerst XP moet installeren en daarna opnieuw W7, maar dat ik dan twee primaire partities nodig heb.
Groetjes, Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan