Ik wil mijn Zen Vision M (mp4 speler met 60GB harde schijf) gebruiken om images op te slaan. Hiervoor heb ik met behulp van een bijbehorend programma van Creative, 32GB ingesteld als verwisselbare schijf. Deze 32 Gb heb ik geconverteerd van fat naar NTFS, zodat ik er grote bestanden op kan plaatsen. Dit kon in Windows Xp niet via schijfbeheer, maar het lukte wel in cmd met: convert (driveletter): /fs:ntfs /x Ik heb nu ook windows vista (andere laptop) en daar kan ik wel van fat naar ntfs converteren via schijfbeheer. Probleem is echter dat ik de Zen-schijf niet te zien krijg, als ik met een opstart-cd (True Image) opstart. En hij loopt volledig vast. Ik denk dat dat komt doordat de Zen-schijf als primaire partitie is ingedeeld en wil hiervan dus een uitgebreide partitie en vervolgens een logisch station maken. Maar ik krijg de optie partitie verwijderen niet in schijfbeheer te zien. Weet iemand hoe ik van deze partitie toch een logisch station kan maken? Of is dat te riskant bij zo'n mp-4-speler?
Of zijn er andere mogelijkheden om de Vision-schijf bij het opstarten met een opstart-cd te zien? Ik heb geprobeerd van de Vision-schijf zelf een opstartschijf te maken en USB-HDD en USB-FDD om de beurt bovenaan in de bootvolgorde van de bios gezet. 2x Op die manier het opstarten aan één van de usb poorten getest, maar hij liep weer vast en de schijf was niet te zien. Ik durf niet meer usb poorten te testen, want ik weet niet wat voor gevolgen het heeft als de speler steeds vastloopt.
Heeft iemand tips? Of wil ik nu echt te veel?
Angela
Of zijn er andere mogelijkheden om de Vision-schijf bij het opstarten met een opstart-cd te zien? Ik heb geprobeerd van de Vision-schijf zelf een opstartschijf te maken en USB-HDD en USB-FDD om de beurt bovenaan in de bootvolgorde van de bios gezet. 2x Op die manier het opstarten aan één van de usb poorten getest, maar hij liep weer vast en de schijf was niet te zien. Ik durf niet meer usb poorten te testen, want ik weet niet wat voor gevolgen het heeft als de speler steeds vastloopt.
Heeft iemand tips? Of wil ik nu echt te veel?
Angela