Primary account verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb een account van het werk die iet langer geldig is. Er wordt continu naar een paswoord gevraagd en ik kan geen regels meer uitvoeren of instellen.
Als ik de account wil verwijderen krijg ik de melding dat dit niet gaat omdat het mijn primary account is, en dat ik alle andere Exchange accounts eerst moet verwijderen.
Is er geen manier om dit anders te doen?

Je kan via Regedit het account verwijderen op deze plek:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\<versie>\Outlook\Profiles

Maak voor de zekerheid wel even een goede backup.

Nog een dingetje: Gebruik NIET de 'nieuwe (new) Outlook'! Die barst van de bugs en het meer gedwongen gebruik van de Outlook webdiensten.

Sowieso zou ik beginnen met het aanwijzen van een ánder email account als het primary account, en dus het werkkaccount niet meer als zodanig gebruiken. Dan kun je dat gewoon verwijderen zonder dat je in de registry moet gaan hacken. Zelden nodig in dit soort zaken :).

Octafish, dat was ook mijn eerste idee maar ik vind niet hoe ik dat moet doen?

Als je meerdere accounts hebt, ga je naar <Bestand>, <Accountinstellingen>, <Accountinstellingen> en dan klik je op <Als standaard instellen>. Daarna kan je de oude verwijderen.

Outlook  Account instellingen.jpg

Octafish, dit had ik al eens geprobeerd maar het werkt niet
Eerste account als default gezet en de derde proberen te verwijderen, nog steeds dezelfde melding :(
Capture d'écran 2024-06-10 174333.png

Aar, wat die blur betreft heb je gelijk. Er was geen zwart voorhanden en op de screenshot leek het OK.
Nu voor die regedit: welk bestand moet je dan juist backuppen, en als er iets fout gaat gewoon terugzetten?
Wat moet ik verwijderen of wijzigen?

Bijlagen

• Regedit.png
    Regedit.png
    76,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan