primary hard disk error

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Mijn Asus laptop van 2 weken oud, geeft bij het opstarten eerst het asus menu, met keuze voor F2 of esc. Vervolgens start hij door, en komt er aan het einde te staan: Primary hard disk error, press F2 to resume.

Klinkt niet goed dus. Ik heb 2 partities op mijn harde schijf. C, waaronder windows(XP home) en de programmatuur draait, en D voor de rest. Ik vrees met grote vrezen, dus de labtop gaat terug naar de fabriek. Dat is geen ramp, maar nu heb ik op de D schijf nog een stuk of wat foto's staan die ik niet geback upt heb, en die ik heeel graag terugwil. Ik vrees dat ze daar in de fabriek niet zoveel boodschap aan hebben. Iemand een tip om nog wat te redden??

Kun je die D:\ niet even bij iemand anders er in hangen en zo de foto's redden?

Ik heb zelf nog een PC hier staan. Ook met windows XP home. Kan ik daar wat mee? Ik neem aan dat ik de labtop niet mag openmaken ivm de garantie.

Daar kun je ze misschien beter even over bellen alhoewel......
als ik een kast koop maak ik ook de deurtjes open ;)
Je hebt garantie op bepaalde dingen zoals moederbord/disk enz.

Ik zou hem toch niet open maken hoor, een laptop is geen huis en tuin pc'tje :)

Probeer eens de recovery eroverheen te zetten, de D: partitie blijft dan normaal gesproken onaangetast.

Geplaatst door smakman
Vervolgens start hij door, en komt er aan het einde te staan: Primary hard disk error, press F2 to resume.

Wat gebeurd er er als je dan F2 drukt ?

Zo bedreven ben ik niet in dit soort dingen, maar ik kan dus niet(zoals bij een usb stick) de labtop aan mijn PC pluggen, zodat mijn PC de harde schijf van de labtop automatisch als externe harde schijf ziet? (of niet, als het echt over en uit is)
Ik zag trouwens al eerder, dat mijn PC NFTS is en de labtop FAT32 (ofzoiets....) Dat zal ook nog van belang zijn of niet?

Ik zou hem toch niet open maken hoor, een laptop is geen huis en tuin pc'tje
Heb je het nu over de jouwe? :cool: :D

:D

Ik ben inderdaad aan vervanging toe Elisa, ik ben een goede pap ik geef de beste pc's aan mijn kinderen, terwijl die van mij op instorten staat. :p

Even voor de andere meedenkers: Als ik op F2 druk, kom ik in een DOS menu(met onder andere de mogelijkheid om de boot te veranderen, wat ik gedaan heb om de recovery te draaien, opstarten vanaf cd-drive, en niet hard disk)
De recovery heb ik reeds gedaan. Ik heb natuurlijk niet geformatteerd of terug naar de fabrieksinstellingen maar kwam uiteindelijk in een dos menu bij schijf a: uit, hierachter heb ik D: getikt en vervolgens gaf hij aan dat die niet bestond. C: kwam wel te voorschijn, maar als ik daarachter weer "windows" typte deed hij ook niets.

En wat gebeurt er als je nu opnieuw opstart zonder de recovery in de drive, start hij dan door of kom je weer in DOS

Als ik dus weer opstart zonder recovery kom ik weer uit bij het bovenste. "primary hard disk error, press f2 to resume"

Oeii het wordt wel moeilijk zo :(

Heb je een floppy drive in de laptop, of evt een losse floppy drive via USB

Geplaatst door speedtouch
Oeii het wordt wel moeilijk zo :(

Heb je een floppy drive in de laptop, of evt een losse floppy drive via USB

Dat wordt inderdaad een moeilijke bevalling.

ja, ja, moeilijk is het, dacht ik al. Ben toch heel blij met een beetje hulp. Labtop heeft geen floppy drive. Wel 4 USB poorten, en ik heb een usb stick van 256 MB. Of is dit niet wat je bedoeld?

Als je niet bij Windows kunt komen heb je aan die usb ook niets.

Toch misschien de kruiskop-schroevendraaier? :p

Geplaatst door smakman
Even voor de andere meedenkers: Als ik op F2 druk, kom ik in een DOS menu(met onder andere de mogelijkheid om de boot te veranderen, wat ik gedaan heb om de recovery te draaien, opstarten vanaf cd-drive, en niet hard disk)
De recovery heb ik reeds gedaan. Ik heb natuurlijk niet geformatteerd of terug naar de fabrieksinstellingen maar kwam uiteindelijk in een dos menu bij schijf a: uit, hierachter heb ik D: getikt en vervolgens gaf hij aan dat die niet bestond. C: kwam wel te voorschijn, maar als ik daarachter weer "windows" typte deed hij ook niets.

Probeer dan eens. Als je in A:\ terecht komt, tik dan even CD:\D:
Kijk eens wat er nu gebeurt.

Ik bedoel een floppy drive die aangesloten zit op een usb poort, maar misschien lukt het ook wel met de usb stick.

Waarom de melding Primary hard disk error komt weet ik niet, misschien is er een cluster niet goed in de opstart boot of de hdd is gewoon stuk.

Probeer op de stick Madboot zetten.
als je hiermee kan opstarten moet je het commando fdisk /mbr geven.

( met een losse floppydrive werkt het, met een usb stick weet ik niet )

Jammer. Het opstarten vanaf USB stick lukt niet. Hij start als eerste op vanaf "removable device" USB stick zit erin, maar er gebeurt nog steeds hetzelfde als in het begin. Ik kan het commando dus ook niet geven. Ook wil hij inmiddels niet meer opstarten vanaf de recovery CD, dus Rudi, je comando kan ik ook niet intikken.

Groeten, en bedankt. Ik ga m'n bed in ! Annet

Laatst bewerkt:
Slaap zacht :)
kijk morgen even in je bios of de usb device aanstaat om je usb poort aan te sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan