Primary IDE Channel

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Ik heb op mijn harddisk een extra partitie gemaakt, om hierop Windows Vista te installeren. Als ik de setup start van Windows Vista Home Basic (een aangepaste versie voor computers met maar 256 MB RAM geheugen) kom ik op het scherm om te selecteren op welk volume ik heb wil instaleren, hier komt het probleem ik kan niks selecteren dit geeft hij aan: [smallimg]http://img257.imageshack.us/img257/921/vistaprobleemmz1.png[/smallimg] Weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vista wil een partitie hebben van minimaal 20 gig. vergroot die eerst eens en probeer het nogmaals.

Vista wil een partitie hebben van minimaal 20 gig. vergroot die eerst eens en probeer het nogmaals.
Heb ik gedaan maar ik krijg nog steeds het zelfde:( Weet iemand misschien wat voor sturrprogramma's hij nodig heeft?

Start je wel op vanaf de Vista DVD?
Of heb je misschien een SIS of nVidia chipset op je moederbord?

Nou, dan maar nog een keer, START JE OP VAN DE VISTA DVD?

En nee, dat is niet hetzelfde, de chipset.
Hoe kan je zien wat voor een chipset je hebt?

Nou dat lukt juist niet, op dit moment start ik eerst de pc op en daarna doe ik de instalatie DVD er pas in.

Ik heb nu een LG DVD ROM (kapot) G:
Ik heb een lite CD Reader I:
en ik heb een externe DVD RAM E:

Ik heb al wat aangepast in de BIOS maar volgens mij niet helemaal goed want de CD/DVD Drives gaan pas lezen als Windows al is opgestart:confused:
Hoe pas ik dit dan goed aan?

Hou nu mijn vinger en de lucht, wind is zuidwest, ruik nu aandachtig, nee sorry, ik ruik het niet.:D

Kapotte drives eruithalen en een goede DVD schrijver of lezer erin zetten, die als master aan de tweede controller hangen, in de bios die als eerste zetten om van op te starten en met de DVD opstarten.

In de manual ven moederbord of computer zal vast wel staan welke chipset je hebt, maare, Vista zou die gewoon moeten herkennen.
In XP kun je dat met o.a. Pcwizard zien.

Hoi !

Dat kan wel kloppen< maar (W)intel levert geen problemen op met Vista !

Je moet gewoon van de Vista-DVD opstarten, dan kun je alles instellen/partitioneren/formatteren !

Zie de link van @L.P. !

Greetz,

Harry.

Kapotte drives eruithalen en een goede DVD schrijver of lezer erin zetten, die als master aan de tweede controller hangen, in de bios die als eerste zetten om van op te starten en met de DVD opstarten.
Uhm ik zou niet weten wat dit allemaal is, zoals 'tweede controller' kan je dat misschien ff uitleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan