Primary IDE Master None & Slave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamer Bartjuh

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Heej mensen,
Ik was aan het msnen en klik een link aan. Hierdoor ging hij naar iedereen een bericht met de link die ik zojuist had aan geklikt verzenden hierdoor was mijn eerste reactie uit dat ding. DUs ik doe hem uit met de reset knop. Mijn PC start op nieuw op en komt niet verder dan het check scherm waar staat:
Primary IDE master :none
Primary IDE slave :none
Secundary IDE master: DVD
Secundary IDE Slave: none
First IDE master: HDD
second IDE Master : none
Third etc etc none
fourth none

Het probleem is dus dat de Primary IDE master waar De HDD hoort te staan hier niet meer staan. Nu kan hij dus niet opstarten.. ook veilige modus lukt niet omdat hij niet kan booten.Hij kan wel de Windows XP installatie opstarten ook kan ik in de herstel console komen.
Na wat proberen heb ik ook nog eens geconstateerd dat me snelheid die overclocked was naar 2500 mhz nu op 2000 mhz stond in het check scherm.

Wat ik al heb geprobeerd:
In herstelconsole: Fixmbr Fixboot Chkdsk /r
Kheb hem er al uitgehaald en alle IDE kabels gecontroleerd. (ook al sitten deze niet op mijn SATA schijf maar er sitten 2 van die aparte SATA kabels op)
Alle kabels zaten goed en het is gewoon onmogelijk dat door een virusje de kabels los gaan sitten. IK denk dus dat het een windows probleem is . Ik heb geen ghost gemaakt eerder dus dat gaat niet lukken.

Specificaties van mijn PC:
Asus A8N-SLI SE
AMD 3800 + X2 Socket 939
OCZ 2 gb geheugen
80 GB Maxtor Harddisk

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben ten einde raad

Peace

Ja allang. Iedereen denkt dat het altijd hier aan ligt maar ik gooi dit altijd door elkaar en nog doet hij het....

Het is gewoon een virus die windows over de kop gooit...

Als ik het goed begrijp wordt je primaire schijf niet meer herkend, ook niet door het bios. Kijk eens in het bios en zet daar eventueel de HD-herkenning op auto. Als je HD niet herkend wordt door het bios, is dat geen windows probleem, maar gegarandeerd een hardware-probleem (HDD, slechte voedingkabel of slechte IDE-kabel, fout in de HD, ...)

Jan

zwozwedra, jij kan mij niet laten geloven dat door een virus een stekkertje kapot gaat...
ik blijf er bij dat het een HD probleem is maar niemand weet het antwoord...

Groetjes bart

@ topicstarter

Je zegt zelf dat je harddisk SATA is. Dus die hoort niet bij IDE. Daar horen CD drives te staan denk ik in jouw geval.

Het ziet ernaar uit dat iets je bios gereset heeft. Laat alles eens opnieuw detecteren. Want die bios zou het allemaal moeten zien.

kijk hier heb ik wat aan et klinkt logisch maar hoe laat ik ze opnieuw detecteren|?

Peace

Ik heb dus 2 IDE kabels dat sijn tog die strooken kabels dun maar breed... een voor me cd station en 1 voor me floppy drive....

Dan heb ik in me SATA hd een rode kabel waar op staat sata en een andere kabel vast iets van een voeding ofsow om dat ding te laten lopen... er sitten dus 2 kabels in... klopt et? ik ben sinds dit probleem nog al aant eruitslopen en er weer in setten geweest...

Peace

Ik heb dus 2 IDE kabels dat sijn tog die strooken kabels dun maar breed... een voor me cd station en 1 voor me floppy drive....

Dan heb ik in me SATA hd een rode kabel waar op staat sata en een andere kabel vast iets van een voeding ofsow om dat ding te laten lopen... er sitten dus 2 kabels in... klopt et? ik ben sinds dit probleem nog al aant eruitslopen en er weer in setten geweest...

Peace

Je floppy is geen IDE, je CD wel, Al je drives hebben een datakabel en een voedingskabel. Datakabel IDE = plat grijs en breed, Datakabel floppy = plat grijs en een gedraaid deel erin, Datakabel SATA = rood.

Elke drive moet dus 2 kabels aangesloten hebben. Heeft je CD-drive wel een voedingskabel aangesloten?

in me bios heb ik staan bij boot:
Hard disk drives:
1st Sata-M: Maxtor blabla

CDrom drives
2nd master : Atapi dvd

Enig idee waar ik ongeveer moet zoeken en hoe het herzoeken heet?

Peace

cd drive heeft voeding ja... anders kon ik ook niet in windows cd etc...

moet ik iets met die NVRaid settings doen?

ok ik denk dat dit mischien wel slim is...

bij et exit tabje kan ik kiesen exit blabla maar ook et volgende:

Load Setup default(Load serup default for all setup items)
Discard Changes(This option allows you to discard the selecions you nade and restore the previously saved values)

Mischien iets?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin de draad kwijt te raken. Uit je eerste posting blijkt dat het een IDE-drive is die niet meer herkend wordt. Dan wordt er een zaagje gespannezne over een SATA-drive, die wel herkend wordt (zeg je zoawel in je eerste posting als later (in me bios heb ik staan bij boot:
Hard disk drives:
1st Sata-M: Maxtor blabla

Heb je al een nieuwe detectie van de IDE-apparaten laten uitvoeren? Ik blijf erbij, het blijkt een hardware-probleem te zijn, je kabels, jumpersettings, de HD zelf, de hardwareherkinning in het bios ... (maar ik spreek heir wel over die IDE-schijf).

Jan

mooi dat het nu werkt.

zou je de oplossing willen delen, dan kunnen anderen er misschien ook nog hun voordeel mee doen ;)

thx.

uiteindelijk met behulp van andere mensen kwam ik tot de conclusie dat gewoon een dik virus et probleem was...
dus heb ik windows er op nieuw opgeknald
en toen kon ik niet bij me docs dus heb ik me heel schijf moeten formateren....
nu doet alles het weer... wel ben ik me overgelkoktje snelheid kwijt...

Peace

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan