Primary IDE Master wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bhagwanie

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo beste mensen,

Ik heb mijn oude pc al paar jaartjes niet meer gebruikt en was van plan deze weer te gebruiken.
Deed de pc aan en hij startte niet op. Nam een kijkje in de BIOS en zag staan dat de 'Primary IDE Master" niet
gevonden was, maar de 'Primary IDE Slave herkent nu mijn HDD. Hiermee heb ik nu een probleem,, WANT:
- Ik kan Windows niet opstarten, want er is geen 'Primary IDE Master.
- Ik kan ook geen nieuwe Windows-installatie doen, want mijn pc herkent geen HDD's$

Is een Pentium 4 Pc van Packard Bell. HDD is 40GB. Weet niet wat voor specs ik meer moet opnoemen..
Maar kan iemand mij hiermee helpen??

Laatst bewerkt:
Hoi,
als je je pc al een paar jaartjes niet meer hebt gebruikt dan is de kans groot dat je CMOS-batterij op het moederbord leeg is. Kijk eens wat er voor een datum in het Bios staat. Batterij is meestal C2032.
In principe maakt het niet uit dat je schijf op slave staat als hij bij de opstartopties (bootsequence o.i.d.) maar als eerste opstartoptie staat.

Laatst bewerkt:
Hoi,
als je je pc al een paar jaartjes niet meer hebt gebruikt dan is de kans groot dat je CMOS-batterij op het moederbord leeg is. Kijk eens wat er voor een datum in het Bios staat. Batterij is meestal C2032.

Hallo,

Ik weet niet precies wat je met datum bedoelt, maar hij geeft gewoon de datum en tijd aan zoals et nu is. En aan de batterij kan het niet liggen, want die heb ik deze week nog laten vervangen met een nieuwe door een ict-expert.
Hij wist alleen niet waarom mij HDD niet herkent werd, hij had ook niet genoeg tijd en ik ga er dan ook aankomende maandag naartoe, maar zolang
Kan ik niet wachten.

Ten eerste: heb je niet aangegeven dat je pas een nieuwe batterij had geplaatst, dan had ik dat alvast geweten.
Ten tweede: heb je voor 't vervangen van een batterij geen ICT-expert nodig.
Ten derde: als het echt een ICT-expert zou zijn had hij dit ter plekke op kunnen lossen, "geen tijd" is niet goed genoeg.
Primary IDE Slave herkent nu mijn HDD
mijn pc herkent geen HDD's
Is dit niet wat tegenstrijdig?

Laatst bewerkt:
Heb het dan niet goed uitgelegd. Me Pc herkent wel HDD's maar niet als Master.
Dat ie Slave is, is wel een probleem, want kan geen nieuwe Windows installatie doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan