Primary Slave valt uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stonedr

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Ik heb een Maxtor Diamnond Plus 9 van 80 Gig aangeschaft.

Nu wilde ik em als back-up hd derin zette. En dat heeft voor 1 dag gewerkt. Maar nou valt me Primary Master dus uit als ik de Maxtor als Primary Slave aansluit. In mijn Bios staat dan in beide velden UNKNOWN DEVICE.

Nou ben ik ook niet meer zeker van de kabel. Beide uiteinden zijn zwart, en vlak bij een van de uiteindes dus nog een grijze aansluiting.

Nou was de grijze juist de Master, en de zwarte de Slave.

Maar werkt mijn eerste Harddisk (Primary Master) alleen als de zwarte Slave erin zit, sinds ik even mijn Maxtor heb losgekoppeld.

Als er geen Jumper op de Maxtor zit is hij ingesteld als Slave.

Beetje ingewikkeld..., maar kwil dus me Maxtor weer aan de praat krijgen als 2e harddisk.

Iemand enig idee waar de fout ligt?

niet echt duidelijk uit je info

maar master/slave

primary master moet aan bovenste zwarte plug zitten op de grijze kabel en de jumper moet op master zitten

primary slave moet op zwarte plug onder de bovenste zitten en de jumper van de slave moet op slave staan.

dat zou als de schijven heel zijn en de kabel goed is de truc moeten doen.

zet anders als het nog niet werkt je harde schijven in de bios op auto detect

Oke me primaire hardeschijf is helemaal gezet als Primair.

In me Bios kan ik alleen achter de verschillende
opties ( primary master, primary slave, secondary etc)
AUTO of OFF zetten. Dus ze staan automatisch op Auto detect, daar waar nodig.

Een HD op Slave zetten is als ik het goed begrijp door de jumper gewoon te verwijderen.

Maareh, kheb echt alles gedaan wat daar staat. alleen et werkt niet.

Ligt het misschien aan de kabel? want er zijn verschillende snelheden. En nou moet de kabel ook nog eens verdeeld worden over 2 hardeschijven, zou ik soms een betere type moeten aanshaffen?

(offtopic)
Khad namelijk eentje bij de mediamarkt gehaald, en die werkte niet, niet de juiste kabel. terwijl de verkoper zei dat et goed was...blijkt maar weer eens hoe deskundig ze zijn daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan