Primax scanner Colorado 1200p Xp-driver ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

swoefie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo mede-leden,

Via Google en verdere zoekopdrachten kom ik alleen nog maar in Commerciële update-programma's uit voor de oude/nieuwe XP.driver $ 1,99 vragen via Pay-Pall, maar ik zoek eigenlijk de Windows NT/2000-driver uitvoering voor mij Primax,Colorado 36-bits scanner 12000p (telkens dreigen weer andere code's te verschijnen, zoals '099'). De scanner is een A4 flatbatscanner waar ik vanf Windows 3.11 tot '98 fantastisch werk mee heb aangeleverd.
En ik vind het echt janner deze 'goede' scanner te moeten laten overwinteren in mijn garage of op zolder alleen omdat er geen XP.driver is pffff

De de nederlandse Primax website bestaat niet meer (is nu een about:blank met neterror! en de via de Primax (VS + Azië) website zijn geen drivers meer te krijgen.

Ik gebruik al tijden XP-prof en mijn scanner gebruik ik daarom niet meer, maat dat vind ik wel erg zonde. Nu wil ik het weer gaan proberen, als ik de juiste bestanden (ca. 5Mb) kan vinden.
Het schijnt dat ik de Windows 2000/NT-versie moet gebruiken en een verandering moet aanbrengen in mijn regedit: (zie onderstaande cursieve tekst als voorbeeld, en het schijnt te werken)

Do the following

1. start regedit

2. about HKLM/software/Microsoft/Windows NT/current version

change the key "product name"
from Microsoft Windows XP
into Microsoft Windows 2000

3. install the Mustek driver for Windows 2000

4. undo the changes in the registry.

DONT!!! reboot untill you have changed the product key back to windows 2000.
It works fine i have the 1200 CU on XP Pro.
The guys from Mustec tech support sent it to me. Top Men All.

Vroeger had ik een floppydisk and een CD met de nodige files/bestanden voor mijn Primax.scanner, en zeker nog de websites, dat laatste levert helemaal niet niks op en mijn PC kan al dan niet met Panne mijn CD niet meer lezen.

Wie kan mij helpen om voor de juiste scanner ook de juiste driver te krijgen. Misschien kan ik dan eindelijk van mijn z/w schoolfoto's iets mooi's maken bij mijn mede-scholieren of schoolbank.nl Bij voorbaat heel veel dank geboden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan