prinetn USB naar parallel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turtle2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Ik heb een DOS-programma waar in niet omheen kan. Op mijn gewone computer heb ik een parallelle printerkabel naar mijn printer (met DOS-drivers) en werkt alles prima. Nu mijn laptop! Die heeft verdomme geen parallelpoort meer. Wel een USB-poort waardoor alles via Windows lekker werkt. Maar DOS niet via de USB-poort!. Oplossing? Ik heb een USB/parallel-converter gekocht maar, zodra ik de kabel aansluit, gaat hij automatisch de kabel via Windows XP installeren en zegt hij dat hij een USB-printopdracht gaat ondersteunen. Maar dat wil ik niet.! De handleiding zegt dat ik de printer daarna naar LPT2 moet leiden, maar tijdens de installatie krijg ik daarvoor de kans niet. Handmatig op LPT2 zetten helpt ook niet. Wat nu?

Laatst bewerkt:
Hoe het precies ging weet ik niet meer, maar het gaat om het volgende:

Zorg dat je printer die op je USB zit als een gedeelde printer door het leven gaat (normaal alleen gebruikelijk in netwerken). Nu kun je via een trucje die gedeelde printer omleiden naar LPT1 (of 2), DOS kan dan gewoon naar die printer printen, windows zorgt dan voor de vertaalslag naar USB.

http://blogs.ineta.org/dtotzke/articles/26204.aspx een linkje die ik zo snel kon vinden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan