• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Print code aanpassen naar een range

Status
Niet open voor verdere reacties.

samabert

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Volgend bestand via zoek functie hier gevonden.

Via selectie in een ListBox heb je de keuze welke tabbladen je wil printen. Nu worden alle gegevens uitgeprint in elk tabblad.

Kan deze code aangepast worden dat enkel range (A2:N19) geprint wordt binnen elk tabblad.

Code:
Private Sub CmdPrint_Click()

For x = 0 To LstPrint.ListCount - 1
        If LstPrint.Selected(x) = True Then Worksheets(LstPrint.List(x)).PrintOut Copies:=1, Collate:=True
        'Range (A2:N19)

Next
    Unload Me

End Sub

Alvast bedankt.
Marc

Bijlagen

Code:
Worksheets(LstPrint.List(x))[COLOR=#0000ff].range("a2:n19")[/COLOR].PrintOut Copies:=1, Collate:=True

@ gast0660

Top, werkt volledig naar wens :)

Bedankt voor je hulp
Marc

@ HSV

Heb jouw code regel ook getest, maar om een of andere reden geeft hij telkens 3 print-outs?
Toch ook bedankt om mee te denken.

Marc

Het is je eigen code, op de range na, dan zal je vast iets verkeerds doen.

Code:
Private Sub CmdPrint_Click()

For x = 0 To LstPrint.ListCount - 1
        If LstPrint.Selected(x) = True Then Worksheets(LstPrint.List(x))[COLOR=#0000ff].range("a2:n19")[/COLOR].PrintOut Copies:=1, Collate:=True
        'Range (A2:N19)

Next
    Unload Me

End Sub

HSV

Ik heb het in een nieuwe werkmap geplaatst en nu werkt het helemaal, ik krijg nu maar 1 print. :thumb:
Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben, maar ik zie het niet.
Beide oplossingen werken, ga toch voor jouw oplossing wegens korter.

Nogmaals bedankt.
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan