Print form

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Bonjournos,

Ik ben bezig met wat ontdekkingen te doen binnen visual studio 2013 - VB.NET, nu wil ik graag wat printen, maar met de informatie die ik op internet vind kom in niet verder.

Ik wil graag gewoon de textboxen die weergegeven worden in het form, uitgeprint hebben.

PDF's schrijven in VB.NET lukt me wel, dus het mag ook zo zijn dat ik deze PDF schrijf naar de temp map en dat de PDF dan geprint wordt.

Download eerst, als je in de toobox het PowerPack niet kan vinden, het PowerPack van deze link. Installeer het dan, terwijl Visual Studio gesloten is. Klik dan op een leeg stukje in de toolbox op je rechtermuisknop. Klik dan op 'Add Tab'. Geef het een duidelijke naam (zoals PowerPacks :-) ) en klik daar dan weer op met je rechtermuisknop. Klik dan op 'Choose Items...'. Wacht dan geduldig tot het scherm is geladen en typ dan achter Filter PowerPacks. Selecteer dan op z'n minst PrintForm en druk op 'OK'. Je hebt het juiste component ingeladen. Dubbelklik op een knop o.i.d. en stop daarin deze code:
Code:
' Als je PrintForm niet PrintForm1 heeft, geef dan de juiste naam op!
PrintForm1.Print()
Je huidige venster wordt nu uitgeprint!

PS Als je een afdrukvoorbeeld wilt, wijzig dan PrintAction van PrintToPrinter naar PrintToPreview bij de proporties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan