Print formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nezih

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2021
Kan mij in Jip en Janneke taal vertellen hoe ik met een druk op een knop een gegevens overzicht van de ingevoerde velden kan uitprinten, een formulier overzicht
Thx

Dat is een simpele vraag: formulieren druk je niet af. Wil je iets netjes afdrukken, dan maak je van de gegevens een rapport. Formulieren zijn bedoeld voor schermweergave, dus voor invoer en mutaties. Probeer eerst een rapport met de wizard te maken; dat geeft meestal wel een goede basis. Daarna heb je vermoedelijk nog wel wat tijd nodig om dat rapport echt mooi op te maken, want de layout van de meeste rapporten is niet geweldig. Maar je kunt wel zien hoe je gegevens gegroepeerd worden etc.

Je kan natuurlijk een formulier ook afdrukken:
open het formulier en gebruik de Windows toetsencombinatie CTRL + P of kies File (Bestand) -> Print (Afdrukken) als je wat meer mogelijkheden zoals een print preview wil.

En je bent gek als je formulieren af gaat drukken. Daar zijn ze niet voor bedoeld. Bovendien kost het je liters aan toner/inkt. De layout van formulieren is niet bedoeld voor afdrukken, en die van rapporten wel. Geen onzinnige tips geven, noella. TS is een groentje met Access, en die moet je dus de juiste kant op sturen.

Of je kan met het knipprogramma of de print screen knop natuurlijk ook altijd een schermafdruk van het formulier maken. Die kan je dan zelfs nog bewerken en tekst en pijltjes toevoegen.

Now you're just being very, very silly....
Waarom niet gelijk een kleitablet gepakt en het erin gebeiteld?

Het is inderdaad een rapport wat ik bedoel, wat ik graag zou willen is een dmv een rapport een afzonderlijke record printen dus met druk op een knop die record wat ik ingevoerd heb uit kunnen printen

Dan moet je gaan programmeren, vrees ik, want dat gaat alleen met code. Al kun je dacht ik met een Wizard vanuit het formulier nog wel een knop maken die het actieve record (in een bestaand rapport) kan afdrukken. Daar moet je dan eerst maar even naar kijken, als je nog niet zelf wil programmeren. De code zit dan in de macro die Access maakt.

Je kan ook in het rapport een filter zetten:
MyField = naam veld in recordsource
Formname = naam van het formulier
Conytrolname = naam van het formulierveld dat de unieke waarde (PK waarde) van het record bevat dat je wil afdrukken

Bijlagen

• Rapportfilter.JPG
    Rapportfilter.JPG
    33,7 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan