• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Print functie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ameliasiemens45

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Beste forummers,

Ik zi al de hele ochtend te zoeken op een soort van Printformule of een verbergformule.

Wat is de bedoeling :

Ik heb één excelsheet, met daarin afdrukbereiken die telkens 1 pagina weergeven. Dus in totaal : 1 sheet met daarop twee 'geactiveerde" A4 pagina's .

Nu, de eerste pagina heeft een dropdownmenu met daarop : Inlictenfiche 1, inlichtenfiche 2, inlichtenfiche 3.
Enkel wanneer "inlichtenfiche 1" word aangeklikt, zou de tweede A4pagina moeten 'meeprinten'. Indien inlichtenfiche 2 of 3 werden geselecteerd, moet deze pagina ofwel verborgen worden, ofwel niet mee afprinten.

Bestaat er een formule om dit te kunnen oplossen ?

Alvast super bedankt, het zou me heel hard vooruithelpen .

Als in blad1 cel a1 je validatie staat.
Code:
Sub hsv()
With Sheets(1)
 If .Range("A1") <> "inlichtenfiche 1" Then
   .PrintOut , from:=1, to:=1
     Else
   .PrintOut
  End If
 End With
End Sub

Beste Harry,

Heel erg bedankt. Ik heb dit geprobeerd maar het lijkt mij niet te lukken.
Bijgevoegd vindt u een voorbeeldbestand.

Enkel , wanneer onder het factuurnummer, type 1 wordt aangeduid - zou de tweede pagina mogen afprinten.
Is dit de formule die u mij gaf ?

Ik ben niet zo vertrouwd met macros, dus hoogstwaarschijnlijk heb ik wat verkeerd gedaan.

Zou je dit eens kunnen nakijke n?

Alvast heel erg bedankt !!

In module 1 zetten.
Code:
Sub hsv()
With Sheets(1)
 If .Range("A19") <> "Type 1" Then
   .PrintOut , from:=1, to:=1
     Else
   .PrintOut
  End If
 End With
End Sub

Beste,

Ik wil je hartelijk bedanken voor alle moeit,e maar de pagina slaagt er maar niet in deze macro uit te voeren. Ik heb hem geplaatst onder module 1, maar als ik print blijven er, ondanks alle opties in het drop down menu, twee pagina's uit mijn printer komen. Heb je enig idee waar dit aan kan liggen ? Bedankt!

Je moet de code uitvoeren, en niet op de knop printen drukken.

Dit is dus geen bestand van jezelf neem ik aan.
Er staan namelijk al diverse codes in Thisworkbook.

Antwoord op je vraag: Alt + F8 en selecteer code 'hsv' en klik op uitvoeren.

Je kan het ook aan een knop hangen.

Dankjewel !!

Inderdaad, de andere codes heb ik gevonden op dit forum !:) Ikzelf ben een noob daarin..
Maar met je hulp is het nu gelukt. Super bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan