• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

print lade

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Het een vraagje of het mogelijk zou zijn dat wanneer er in een cel "2" staat de pagina wordt afgedrukt met het papier uit lade 2 en wanneer en "1" of "4" staat papier uit lade 1 wordt genomen?

Hoi,

Ik denk dat dit wel mogelijk is maar afhankelijk zijn van welke printer en versie van Excel je gebruikt.

dus laat dat vast even weten.

Verder zal dit volgens mij moeten gebeuren met VBA
zelf ben ik daar helaas nog niet erg in thuis maar...

ik heb op het www diversen site's gevonden.
bij onze grote vriend google

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vba+printer+select&spell=1

Hoop dat je daar iets aan hebt maar er is vast wel iemand die je verder kan helpen..als je er niet uitkomt...ben zelf ook benieuwd naar de oplossing maar ga ondertussen even verder google

Ik heb zelf alleen een printer met 1 lade maar het is vrij simpel om te maken. Als je met je rechter muistoets klikt op de werkbalk boven je excel sheet dan krijg je de opites voor je werkbalken. Zet daarbij een vinkje bij Visual Basic.

Je ziet daar een knopje wat een rondje is om dingen op te nemen. Wanneer je dit knopje indrukt zal je excel bijhouden wat je doet en dit opslaan als een code. Druk het knopje in om op te nemen (en je ziet dat het knopje nu verandert naar een vierkant voor te stoppen).

Ga nu naar het menu bestand en afdrukken om daar de 2de lade te kiezen en druk ook werkelijk de pagina af. Druk nu op het vierkant om het code opnemen te stoppen.

Ik weet niet precies hoe je code er nu uit ziet, maar je kan je code zelf zien door op ALT F11 te drukken. Je krijgt nu de visual basic editor te zien. Klik in de projectverkenner aan de linker kant op Module1. Hier staat een macro in die heet macro1. Dit is de macro die je net zelf hebt gemaakt!

Kan je die code misschien even hier neerzetten?

Ik heb al de volgende code:

Code:
Sheets("Identificatiefiche").Select 
If Range("H28:H3823").Show = 2 Then 
Application.ActivePrinter = "hp business inkjet 1100 series (Lade2) op LPT1:" 
Selection.PrintOut Copies:=1 
Else 
Application.ActivePrinter = "hp business inkjet 1100 series op LPT1:" 
End If

Maar nog steeds neemt hij papier uit lade 1.
Zou het eventueel kunnen dat wanneer ik op bestand afdrukken klik er nog steeds die pinter met lade 1 staat??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan