Print (letters) van laptop kleiner dan desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Mijn vader heeft sinds kort een HP Photosmart C6380 All-in-One gekocht en geïnstalleerd op het draadloze netwerk. Hij heeft een desktop met XP en een laptop met Vista. Op de desktop gebruikt hij Outlook Express en op de laptop Windows Mail.

Als hij een mailtje op de desktop uitprint zijn de letters mooi groot om te lezen. Als hij deze op de laptop uitprint zijn de letters echter veel kleiner. De printer heeft altijd dezelfde instelling en we kunnen niks vinden waardoor het zo komt.

Kan iemand ons helpen? Alvast bedankt!

Is de printer middels een driver onder Vista geïnstalleerd?

Daarnaast, in de mail onder Extra kun je steeds dieper de instellingen in, totdat je bij het gebruikte lettertype bent. Ik gebruik zelf geen Windows mail dus ik kan je niet exact loodsen maar ik verwacht dat je even wat rond moet klikken onder "Extra".

Laatst bewerkt:
Is de printer middels een driver onder Vista geïnstalleerd?

Daarnaast, in de mail onder Extra kun je steeds dieper de instellingen in, totdat je bij het gebruikte lettertype bent. Ik gebruik zelf geen Windows mail dus ik kan je niet exact loodsen maar ik verwacht dat je even wat rond moet klikken onder "Extra".
-> opties-> Lezen->lettertype, en die moet je dan op groter zetten.

Tenminste dit is hoe je het in moet stellen, of het werkt bij het uitprinten weet ik niet, maar ik vul Pasja ff aan.

Ik heb dit topic inmiddels doorgemaild aan m'n vader maar nog niks weer gehoord. Ik zal laten weten als er vorderingen zijn :)

Hmm... Volgens m'n vader is het nog niet opgelost... Heeft iemand nog een ander idee? :cool:

Gisteren nog weer even gekeken op z'n laptop. De lettertypegrootte instellen helpt niet. Nu ben ik erachter gekomen dat het om een mailtje gaat waarbij een htm bestand is bijgevoegd. De bijlage wordt direct weergegeven in het bericht en kun je dus niet opslaan. Elke andere mail wordt duidelijk geprint maar deze met htm-bijlage dus niet. Zou het te maken hebben met dat htm-metje?

En heb je dan ook een idee hoe we dit dan wel met grotere letters af kunnen drukken? :rolleyes:

Kan die tekst dan niet met de muis geselecteerd worden en dan vervolgens de puntgrootte veranderen?

Ik krijg er vooralsnog geen beelden bij. Als iets niet een .jpg betreft, maar tekst, dan moet deze toch te bewerken / kopiëren etc. etc. zijn.
Zelfs een .jpg kun je oprekken, dus ik snap even niet hoe de bron in elkaar steekt.

Het gaat om een bericht dat hij heeft gekregen, niet dat hij zelf heeft verstuurd en opgemaakt. Zal er een printscreentje bij doen.

Ik zie dat het een Excel bestand is (links bovenin zie ik het Excel logo) Dus m.i. moet dit simpel zijn, met Excel.

Ja, ik dacht ook dat het dat excel bestand was maar dat is niet zo. Daar staat weer wat anders in. :shocked:

Tja, als niemand anders reageert en je wil snel een definitief ja of nee en tenzij er atoomgeheimen of een beraamde aanslag of privé bankgegevens in staan,

mail 'm even naar:

pasjahelpmij@live.nl

dit schiet anders niet op zo en is zonde van jouw en mijn tijd.

Wat de mail betreft, de gegevens blijven onder ons en of het nu lukt of niet, de mail + bijlage worden vernietigd door mij. Aan jou de keuze.

Laatst bewerkt:
probleem opgelost. Ik ga hier nu een antwoord aan je typen en de oplossing komt in de mail. In welke Wordversie wil je het terughebben?

Haha, dat is tof! Doe maar in 2003, die heb ik er nu nog op staan maar zometeen komt 2007 erop ;)

Ok, eerst dan maar de oplossing. Ik heb simpelweg gekozen (met de muis) voor het selecteren van de gehele mail (zal je wel zien als ik 'm zo retourneer) en daarna heb ik 'm in Word geplakt (de gehele selectie)

In Word kun je vervolgens alles met de tekst doen wat je maar wilt, probeer het zelf maar met het originele mailtje. Laat even weten of je mijn bijlage in goede orde terug hebt ontvangen, pas daarna verwijder ik jouw mail definitief van mijn systeem.

Er zaten overigens 5 bijlagen bij je mail.
1 en 2 betroffen kleine gifjes (gewoon te openen)
3 en 4 betroffen bestandjes die gewoon in Excel te openen zijn (en daar ook te vergroten en te verkleinen)
5 was de 'donkere' mail, die ik dus simpelweg eerst heb geslecteerd en geplakt in Word.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan