• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Print macro werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo,

ik heb een simpele macro opgenomen om te printen. Ik selecteer een range aan cellen, ik wil passend op 1 pagina printen op A3, liggende afdruk en aantal 1, maar hij loopt hierop vast op de onderste regel:

Range("B3:Z66").Select
Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, IgnorePrintAreas:=False

Heeft iemand de oplossing?

dank!
groet
Roy

"Loopt vast" is een ruim begrip. krijg je er een foutmelding op? Zoja, welke is dat dan?

Excuus!

Fout 1004 tijdens uitvoering:

Door de toepassing of door object gedefinieerde fout

Maak er eens dit van:
Range("B3:Z66").PrintOut Copies:=1, Collate:=True

Hallo, toch helaas nog niet het gewenste resultaat. Ik wil altijd op A3 printen en liggend, maar hij print nu volgens mijn laatste print instellingen. Weet iemand hoe ik dat erin krijg? Als ik een macro opneem dan zie ik niet dat deze voorkeuren meegenomen worden in de VBA

dank!

Werkt dit?
Code:
With ActiveSheet.PageSetup
    .PaperSize = xlPaper11x17
    .Orientation = xlLandscape
    .Zoom = False
    .FitToPagesWide = 1
    .FitToPagesTall = 1
End With

helaas: fout 1004 tijdens uitvoering: Eigenschap Papersize van Klasse pagesetup kan niet worden ingesteld.

Als je naar PageSetup ga en "paper size" kiest wat zie je dan voor keuzes?
Verander dit
Code:
.PaperSize = xlPaper11x17
naar dit
Code:
.PaperSize = xlPaperA3
en zie of dat werkt.

Of misschien nog beter, een macro opnemen als je de keuzes maakt en zien wat de code zegt voor de A3.

Excuus voor de late reactie, was met vakantie :). Het werkt zo inderdaad.
Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan