• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

print macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Beste forumgebruikers,

Ik heb een basisblad waarin ik op 25 regels de mogelijkheid heb om een aantal gegevens in te vullen.
Nu neemt het bestand de gegevens van regel 1 over in een nieuw werblad (1) in een bepaalde format. De gegevens van regel 2 in blad 2, de gegevens van regel 3 in blad 3 enz. enz. enz.
Ik ben nu op zoek naar een macro die bepaalt hoeveel regels er daadwerkelijk gevuld zijn en aan de hand daarvan de opdracht geeft om deze " gevulde" werkbladen uit te printen.
In de bijlage is een voorbeelbestand opgenomen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Alex

Bijlagen

Avdavd15, Ik heb een stukje code geschreven op basis van je voorbeeldbestand. Je zal 'm dus zelf moeten aanpassen naar je 'echte' bestand...
Code:
Sub PrintPages()
Const sBereik  As String = "B21"  'dit is de 1e cel van waaraf geteld gaat worden
Dim iAantal As Integer, i As Integer

iAantal = Range(sBereik & ":" & Range(sBereik).End(xlDown).Address).Rows.Count

For i = 1 To iAantal
        Worksheets(i + 1).PrintOut
    Next i

End Sub

Groet, Leo

Hoi Leo,

Heel erg bedankt voor je reactie! De macro werkt bijna perfect. Het enige probleem met deze macro is dat als ik alleen Rij 21 gevuld heb met gegevens hij een foutmelding geeft (overloop) zodra ik 2 of meer rijen gevuld heb doet hij het perfect! Zou je hier misschien nog een oplossing voor weten?

Groeten Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan