• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Print Macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik zoek een macro die het volgende zou moeten doen.

Zie bijgevoegd voorbeeld ter illustratie :

Ik heb een 5-tal werkbladen ("Dag1" en "Dag2" in voorbeeld)
Nu zou ik de afgeprinte versie een andere layout willen geven.
Om dit bekomen heb ik dus een extra blad aangemaakt ("Alles" in het voorbeeld).

Mijn bedoeling is dat als ik in Dag1 werk ik een macro kan opstarten die in cel A1 van blad "Alles" de naam van mijn bestand plaatst waar ik mee bezig ben.
Zodoende dat de waarden op dit blad de waarden zijn van mijn blad waar ik mee werk en eveneens kan afgedrukt worden.

Bijlagen

Ik heb een bladopmaak gedaan , typ in cel A1 de laatste rij in en druk daarna op Alt F8 run de macro celkleur en kijk maar de opmaak . Je kan deze macro gebruiken op ieder tabblad .

Bijlagen

Dit is inderdaad toepasselijk voor mij voorbeeld.
Dit is mogelijk als er alleen maar kleuren moeten toegevoegd worden.

Maar in werkelijkheid wordt de hele layout veranderd (lettertype, spatiëring, kleuren) + niet alle velden worden opgevraagd.

Dus ik moet wel degelijk gebruik maken van het werkblad "Alles".

Titel slecht gekozen . Hoe haal ik data uit ander tabblad . ma swoit . De bedoeling is dus dat je aan de hand van de ingevulde tabbladnaam in cel A1 op tabblad "alles" de data uit dat tabblad overbrengt naaar je blad " alles" . Over welke range spreken we dan ? (A3:J35) graag iets meer info of de opmaak van blad alles ( kleur , lettertype , lijnen enz )

Ik begrijp waar je naartoe wilt.
Maar de bedoeling is dat ik de layout van het te printen blad zelf kan bepalen naargelang de omstandigheden.
Sommige kolommen moeten vandaag afgeprint worden en volgende keer dan weer niet.
enz.

Het is dus niet iets dat ik nu al vast kan leggen.

Ik kan het blad "alles" dan aanpassen zoals ik het er op dat ogenblik wil laten uitzien.

Ik begrijp waar je naartoe wilt.
Maar de bedoeling is dat ik de layout van het te printen blad zelf kan bepalen naargelang de omstandigheden.
Sommige kolommen moeten vandaag afgeprint worden en volgende keer dan weer niet.
enz.

Het is dus niet iets dat ik nu al vast kan leggen.

Ik kan het blad "alles" dan aanpassen zoals ik het er op dat ogenblik wil laten uitzien.

Onderstaande macro kan je gebruiken om hetgeen wat je selecteert te laten uitprinten , nits een wijziging " For Each smallrng In Ash.Range (".............").Areas kan je deze ook met een vaste range laten printen .
Code:
Private Sub print_uit_Click()       'zet deze macro achter het uit te printen blad "alles"
Dim Destrange As Range
    Dim Smallrng As Range
    Dim Newsh As Worksheet
    Dim Ash As Worksheet
    Dim Lr As Long

Application.ScreenUpdating = False

Set Ash = ActiveSheet
    Set Newsh = Worksheets.Add
    Ash.Select

Lr = 1
                                                    'Je kan ook zelf je range kiezen zoals b.v hieronder
                                                    'For Each smallrng In Ash.Range("A1:C1,D10:G20,A30").Areas
        For Each Smallrng In Selection.Areas
        Smallrng.Copy
        Set Destrange = Newsh.Cells(Lr, 1)
        Destrange.PasteSpecial xlPasteValues
        Destrange.PasteSpecial xlPasteFormats
        Lr = Lr + Smallrng.Rows.Count
    Next Smallrng

Newsh.Columns.AutoFit

Newsh.PrintOut

Application.DisplayAlerts = False
    Newsh.Delete
    Application.DisplayAlerts = True