print passend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

diana30

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Hoi, ik heb een probleempje met Printmaster en m'n printer (HP845C). Printmaster is een prog om kaarten e.d. te maken. Het nadeel bij dit prog is dat je verplicht bent om met Avery kaarten te werken en geen papierformaat zelf kan instellen. Nou dacht ik de oplossing te hebben gevonden door als ik een A4 kaart pak deze te printen op A5 door bij instellingen van printer "passend op papier" aan te vinken. Maar dan nog lukt het niet. Hij print inderdaad wel kleiner, maar het plaatje zit te veel naar links en komt dus als je 'm vouwt voor een klein deel op de achterkant. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het rare is dat bij HP voorbeeld hij wel aangeeft dat het goed staat allemaal. Dus volgens het HP voorbeeld zou hij netjes geprint moeten worden. Dit gebeurt dus echter niet.
Heeft iemand ervaring met Printmaster en/of afdrukken passend maken en weet hoe ik de kaarten wel op een A5 kaart kan afdrukken? Nu ben ik verplicht om het op een A4 te doen.

als je die kaart opslaat op wat voor bestand voormaat is dat dan
als het jpg is kan je hem toch in een foto programma passend maken !

Pas de kantlijnen (marges) van je printer aan, dat werkt ook.

Je kan het bestand alleen als *.hcr opslaan, dus alleen geschikt voor printmaster, dus jouw idee gaat hier niet op. De printer is uitgelijnd met het programma en daar kan je precies de marges die je hebt invullen, dus ik zou niet weten wat ik daar aan moet veranderen. Of bedoel jij iets anders en wat dan?

Ik heb ook zo'n eigenwijs programma dat zelf kantlijnen op een verkeerd papierformaat bedenkt, door nu bij de eigenschappen van de printer (start->instellingen->printers) de kantlijnen aan te passen komt het dus wel midden op het papier uit, ik weet natuurlijk niet of deze truc ook voor printmaster opgaat, maar proberen kan geen kwaad.

Om het voor mijzelf makkelijker te maken heb ik m'n printer een tweede keer geïnstalleerd en daar de wijzigingen op toegepast, dan hoef ik in het betreffende progje alleen maar de goede printer te kiezen en niet de hele tijd de instellingen te wijzigen.

Ik zie bij de eigenschappen van de printer (HP 845c) nergens staan waar ik de marges van de kantlijnen kan veranderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan