print probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enilesor

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

Ik heb voor een familie bijeenkomst een boekje gemaakt deze moet op een a4 uitgeprint worden zodat het dubbel gevouwen kan worden als een a5 formaat boekje ( hopelijk snap je wat ik bedoel)
Op de thuis printer wilt het wel lukken maar op de printer van de zaak lukt het totaal voor geen meter. Dan pas komen er problemen zoals het verspringen van tekst en foto's. Zo ook met de pc die gekoppeld is aan de printer waar het boekje gemaakt is verspringt het .
In PDF formaat gaat het wel ook dubbelzijdig printen maar dan is de formaat te groot en ik had het het liefst als een handige boekje gehad.

Waar kan het probleem nu aan liggen. Moet wel erbij vertellen dat er verschillende soorten lettertypes en ook veel foto's.
Marge is het uiterste van gebruikt. Op de thuis printer van mijn oom waar de tekst mee gemaakt is kan ook hij het niet goed uitprinten

Eén van de belangrijkste oorzaken voor dit probleem is het verschillen van minimum marges waarmee printers om kunnen gaan. Zorg ervoor dat je de marges instelt op de kleinst mogelijke waarde waarmee de 'slechtste' printer (die dus ge grootste minimale marges aankan).
Daarnaast : waarom maak je niet een 'echt' A-5 boekje (of had je dat al gedaan)? Microsoft heeft daar gratis software voor : Klik

Het orr boekje is al in A5 formaat. Het afrukken ervan veroorzaakt problemen. de eerste 4 pagina's gaan perfect en daarna begint het allemaal te verschuiven waardoor het er niet meer uitziet zoals de vb print screen.

Bedankt in elk geval voor je reactie maar vooral voor de link kunnen we een volgende keer gebruiken als we weer zo'n boekje in elkaar moeten zetten. Om nu nog wat aan te doen is tekort dag. we hebben het zaterdag al nodig.

Ik vermoed dat er in het document met secties is gewerkt. Kijk per pagina naar de ingestelde marges. Als mijn theorie klopt zal je op de eesrse pagina waar het fout gaat, kleinere marges aantreffen. Verander die!

Hoi gast0225,

je theorie klopt als een bus maar begint pas op pagina 5. probleem is inmiddels opgelost.

Thanx voor je hulp.:thumb:

Groetjes Lin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan