Print soms wel, meestal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennerts

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Beste forumleden,

Ik heb een printer met een nogal raar verschijnsel. Het gaat hier om het type lexmark s301. Deze zit op mijn netwerk met een router en 2 laptops. Scannen, maar ook kopiëren lukt goed, ook de test pagina afdrukken van de printer werkt. Als ik echter iets van een USB stick of laptop wil afdrukken gebeurt er niks. Sporadisch wil hij wel wat afdrukken van mijn laptop (windows 7) maar vanaf die van mijn ouders (windows 8) doet hij niks. Ik dacht dus eerst dat het er om ging dat de printer niet zo goed samenwerkte met windows 8, zoal ik al vaker heb gemerkt, maar van USB doet hij dus ook niks.

Van mijn laptop (7) lijkt hij normaal te printen, tot ik het probeer van een USB stick of de andere laptop. Daarna print hij van mijn laptop ook niks meer tot ik mijn laptop opnieuw opstart.

Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb is hem terug te zetten naar de standaard instellingen en 30 seconde de stroom er af. Ik heb voor de rest echt geen idee namelijk.

Kan iemand mij helpen? Hartelijk dank.

Lijkt op een beveiligingsprobleem. Kun je wel printen als je het bestand eerst vanaf de USB overzet naar de HD van de laptop?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het net geprobeerd, maar vanaf mijn laptop print hij dan gewoon. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?

Als er wel geprint wordt na overzetten naar je laptop, lijkt me er toch een beveiliging actief die direct printen vanaf je USB blokkeert, of de USB geeft de info te traag door.

Op mijn werkPC zit ook zo'n heerlijke blokkade om direct vanaf USB te kunnen printen, zogenaamd vanwege veiligheid, jaja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan