Print spooler in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doekstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2011
Mogge,

Ik heb een probleem met de print spooler van Windows 7.
Er bij ons in het netwerk bepaalde (2 stuks) computers van de 30 waarbij de print spooler zonder enige reden stopt. Dwz printjes komen niet meer aan en in de lijst met services staat de sppoler nog wel gestart.

Het herstarten van de spooler lost het probleem op voor een aantal dagen (soms meerdere weken) maar dat is uiteraard niet handig voor de gebruikers van die werkstations.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen en of hier een goede oplossing voor is afgezien van opnieuw installeren ?

Nee, de eventlog vertelt me ook niets....

Weet je 100% zeker dat je de goede drivers voor de bewuste printers geinstalleerd hebt (x86, x64).
Anders zou ik voor de zekerheid een andere printerdriver installeren op die bewuste pc's.

Groeten Marcel

Alle computers zijn exact hetzelfde geinstalleerd dmv wds en policies.....
Ook de hardware is exact hetzelfde op elke PC....

Als alles overal hetzelfde staat (incl. hardware, drivers etc.), dan zou ik het zo doen (ingelogd als een lokale administrator op de betroffen computers/werkstations):
a. Alle printers verwijderen.
b. Alle printerdrivers verwijderen. Zie (o.a) hier en/of hier
c. Alle 'afwijkende' printmonitors verwijderen (als het goed is staan die er niet meer na stap a. en b.) (*)
d. Printers opnieuw toevoegen, bijv. via inloggen op een 'normaal' account i.c.m. de group policies.

(*) Zie stap 4 en 5 in dit document Ik neem aan dat t.o.v. XP er in W7 niet veel verschil is in de registry-instellingen, maar evt. kijk je het eerst even na op een 'blanco' W7 machine waar nog nooit (gebruikers-)printers op geïnstalleerd zijn geweest.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan