Print strepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter loop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Ben in het bezit van een HP All in One HP C4270 printer.
De cartridge's zijn gevuld, diverse keren via de printer gereinigd en toch geeft een print horizontale evenwijdige strepen zowel in kleur als zwart/wit over het hele beeld, wie heeft hier een oplossing voor.

al op de site van HP gekeken? mischien dat er daar een oplossing bij staat..

Het kan zijn dat de uitlijning van de printkoppen niet klopt
Hoe je dat doet vind je in de handleiding.

verder helpt het ook om bij het afdrukken van fotos ed voor beste print kwaliteit te kiezen en het juiste papier te kiezen
zie oplossing 4 (even open klikken)

mvg Leo

Alles geprobeerd, heeft geen resultaat opgeleverd.

Enkele mogelijke tips:
- Nozzles zijn vuil: er zou ergens in printerinstellingen de optie moeten zijn "Printkoppen reinigen".. let wel op dat je er een blad ofzo onder de print koppen legt
want deze zoden kunnen lekken
- De uitlijning is niet goed: Meestal moet je dan een blad printen, en terug scannen (speciaal blad -> zie handleiding_
- Je inkt bevat wat lucht (zeer weinig): Je hebt geen officiële catriges gekocht?

gr,
Maxim

Ik heb de printkoppen ook al gereinigd.
De cartridges zijn ook al uitgelijnd.
Hoe haal ik de lucht uit het inkt.
Het zijn refill cartridges, en het zijn horizontale strepen.

ah dan is het mij wel wat duidelijk.
Lucht kan je niet uit inkt halen. Er zal waarschijnlijk wat bijgekomen zijn bij het bijvullen.

Andere catridges zullen dit probleem oplossen.
De horizontale strepen zijn van de nozzles (puntjes waar inkt uit komt) die verstopt zitten door een zeeeeer klein beetje lucht.
waardoor deze niet printen en dus een streep achter laten.

Het beste is altijd officieele print catridges te kopen, ookal zijn deze wat duurder.

gr,
Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan