Print te kleine letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Berichten
248
Sinds een aantal weken wordt alles wat ik uitprint met een veel te kleine letter geprint.

Of het nu mails of Word-doc. of stukjes uit websites zijn, alles is veel te klein.

In het verleden is dit nooit zo geweest.

De tespagina van de printer is wel in een normale grootte gedrukt.

Wie kan mij helpen dit weer goed te krijgen?

Ik werk met Lexmark en Windows XP.

Gr. Gerda
 
Printerinstellingen nalopen.
Dus het schermpje wat je krijgt als je af wil drukken.
Zal wel een optie geavanceerd bij staan.

:cool;
 
Zo te horen ligt het aan je printerinstellingen.
Deze vind je wanneer je via het menu op afdrukken klikt, dan opent er een schermpje waar je o.a aantal kan kiezen, kleur of zwart/wit, enz. Hier kan je alle instellingen vinden, loop deze eens door, dan loop je vanzelf tegen het probleem aan en dan verander je deze. :thumb:
 
Nee helaas, ligt niet aan de instellingen. Kan nergens iets vinden waar je de grootte van de letter kunt regelen.

Zou het misschien te maken hebben hoe je je eigen letter hebt ingesteld? Ik heb de grootte op normaal staan.
 
Nee helaas, ligt niet aan de instellingen. Kan nergens iets vinden waar je de grootte van de letter kunt regelen.

Zou het misschien te maken hebben hoe je je eigen letter hebt ingesteld? Ik heb de grootte op normaal staan.

Ik ben niet zo bekend met lexmark, maar bij sommige andere merken printers heb je de optie 'onbekende lettertype's weergeven als bitmap' zet deze functie eens aan (of uit) en kijk dan eens wat hij doet. Dit kun je doen in de driver van je printer (settings)

succes!

gr Berenland
 
Als dit alles niet helpt, ga dan eens naar Start --> printers en verander de instellingen vanuit daar eens. Dit wil nog wel eens helpen
 
Helaas,

Bij deze printer is in de instellingen nergens een mogelijkheid om de lettergrootte te veranderen.

Dat heb ik natuurlijk als eerste nagekeken.

Het is voor mij een raadsel waarom de letters zo piepklein geworden zijn. Je hebt een vergrootglas nodig om ze te lezen.

Heeft iemand nog een idee?
 
Doet hij dit bij alle bestanden?
Probeer eens een Excel bestand te printen of een ander soort dan het bestand dat je wilt uitprinten (Word neem ik aan). Om te kijken of het wel echt aan de printer ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan